למרות הצטרפותו לפוליטיקה: לפיד ינחה את "שרים בכיכר"

יאיר לפיד מתכוון להמשיך ולהנחות את הטקס "שרים בכיכר" בערב יום הזיכרון גם השנה, על אף שהודיע על כוונתו לרוץ לפוליטיקה ■ החלטתו מעוררת ביקורת בכנסת

יאיר לפיד מתכוון להמשיך ולהנחות את הטקס "שרים בכיכר" בערב יום הזיכרון גם השנה, על אף שהודיע על כוונתו לרוץ לפוליטיקה - כך נודע למערכת התוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל.

הפרסום על החלטתו של לפיד ביקורת גם בארגון "יד לבנים" וגם בכנסת.

ח"כ אורי אורבך ממפלגת "הבית היהודי" אמר כי הנחייתו של לפיד פוגעת בקדושת היום. "לא ראוי שאדם פעיל פוליטית ינחה טקס חצי ממלכתי. כשאנשים רואים פוליטיקאי, המחשבות ביום החשוב הזה נודדות במקום להתייחד עם החללים", הסביר. "אמנם מבחינת החוק אין בעיה, ואני מתנגד לכל 'חוקי לפיד' שמנסים להגביל את פעולותיו - אך במקרה זה, אין ספק שהוא צריך להחיל על עצמו מגבלות".

אורבך העריך כי לפיד ייאלץ ליסוג מהחלטתו להנחות את הטקס בשל הלחץ הציבורי. "העירייה תושפע ותחליט לבטל את ההנחיה. עליו לנהוג בתבונה ולהודיע שהוא פורש", אמר.

גם חבר הכנסת אלכס מילר מתח ביקורת על לפיד ואמר כי מעשיו הם "ניצול ציני של השכול".

לעומתם, האב השכול יואב צור, שבנו סמ"ר איתמר נפל במלחמת לבנון השנייה, אמר כי יקבל בחיבוק את לפיד כמנחה הטקס. "ביום הזיכרון אנחנו מצפים לחיבוק גדול מכל העולם, וכשאני מגיע לטקס, לא חשוב לי מאיזה צד פוליטי מגיע חבר הכנסת לנאום בבית-הקברות הצבאי. כל מי שבא - ברוך הבא, אנחנו רק רוצים לשמוע חיבוקים וחיזוקים", הבהיר האב.

צור אמר כי מדובר בשנאת חינם, ודווקא הביקורת על ההנחיה היא זו שמערבת את השכול והפוליטיקה. "הוא אפילו עדיין לא חבר כנסת, והוא בא לתמוך בנו. מבחינתי זה ממש כמו שראש הממשלה מגיע להר הרצל", אמר.

יש לציין כי הורים שכולים נוספים הביעו דעה דומה לשאלת גלי צה"ל בנושא, ועיקר הביקורת מקורה בחברי כנסת.

לפיד עצמו הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "כמו בכל שנה, אני עומד להקריא בטקס, שאני ממייסדיו, שירים של עמיחי, סומק ואלתרמן. במקום שכר, העירייה מעבירה בשמי תרומה לילדים אוטיסטים. בואו לא נערב פוליטיקה עם יום הזיכרון".

מעיריית תל-אביב נמסר: "ההחלטה על הזמנתו להנחיית האירוע התקבלה זמן רב לפני שהצהיר על כניסתו לפוליטיקה, והטקסטים המושמעים בטקס אינם נושאים אופי פוליטי".