בואי כלה: "שבוע האופנה לכלות" ייפתח בת"א בהשקעה של מליון ש'

לטובת כל הכלות שמתכוונות לצלול לתעשיית החתונות בקרוב, יוצג ב"שבוע האופנה לכלות" מבחר נדיב של קולקציות, המלצות וטיפים מבעלי ניסיון

עשיית החתונות הישראלית, תחום תוסס ואדיר ממדים התופס כ-15% משוק האופנה הישראלי, תיכנס בעוד שבועיים לפיק השנתי שלה, עם פתיחתו של שבוע האופנה לכלות בנמל תל-אביב. באירוע, הראשון מסוגו בישראל, תחת השם 2012 Bridal Showיציגו על המסלול כ-40 מעצבים, צעירים לצד ותיקים, את המגמות העדכניות בתחום. במקביל לתצוגות, יוכלו הכלות המיועדות להתרשם ממתחם אקססוריז מיוחד, שבו יציגו כ-15 מעצבים ישראלים מבחר תכשיטי אופנה ואביזרים משלימים (תכשיטים, נעליים, עיצוב שיער, איפור ועוד), כל הדרוש להן כדי להשיג את המראה הלוהט לערב החתונה.

אירועי כלות נוצצים הם עניין שבשגרה בבירות האופנה ניו יורק, לונדון, פריז ומילאנו. הרבה כסף מתגלגל שם, לצדו גם הרבה אמוציות, חששות, לבטים ועצבים. בישראל, הרים את הכפפה המסחרית אתר החתונות "וואלה מזל טוב" בהשקעה של כמיליון שקל, הפעם בחסות החברות לוריאל פריז ורויאלטי. את האירוע יפיק בועז רז, בניהולה האמנותי של סמדר גנזי. "שבוע האופנה לכלות הוא האירוע החלוצי שלנו, כשהמטרה היא לערוך אירוע כזה מדי שנה ולהפוך את ה-Bridal Show למסורת עבור המתחתנות", מסביר שמעון כהן, מנכ"ל האתר. "במשך שנים תחום החתונות הסתפק ביריד ספקים המוני. אנחנו לוקחים את כל התחום למקום אחר לגמרי ומביאים לקהל הרחב אירוע ביוטי ברמה גבוהה".

אולם מעבר לעניין המסחרי, חשובה לא פחות ההזדמנות לחשיפה עבור המעצבים הצעירים שיוכלו לחשוף את הקולקציות שלהם על במה מכובדת בעלות השתתפות של 12 אלף שקל. בנוסף, הדוגמניות ייבחרו מתוך הקהל הרחב, על-פי קריטריונים שהתפרסמו בדף האתר בפייסבוק, במטרה לתת לקהל המבקרות לראות איך השמלה יושבת על "נשים אמיתיות".

על אף שמדובר ב"שבוע אופנה", בפועל יתפרש האירוע על פני יומיים בלבד. בשמונה תצוגות שונות יציגו כל המעצבים. לצד מעצבים ותיקים כמו דני מזרחי, גלית לוי, מירה צבילינגר, אפרת קליג, גליה להב ויאיר ז'רמון, יציגו גם מעצבים צעירים כמו ליהי צבילינגר, אורטל שמר, יאקי רביד, אסף דדוש, אוה אל קרנש, לירון מייזן ועוד. גם למותגי הכלות הידועים מאשדוד תהיה נציגות מכובדת כמו ענבל דרור, ברטה, חתונה לבנה וריקי דלאל.

אירוע 2012 Bridal Show יתקיים ב-2-3 באפריל בהאנגר 11 תל-אביב

סטודיו ברטה

סטודיו לשמלות כלה וערב הממוקם באשדוד, נפתח על-ידי ברטה, בוגרת שנקר, שהחלה את דרכה לפני 16 שנה ומאז מתמחה ביצירת שמלות כלה וערב בהתאמה אישית.

קולקציית 2012: בדי תחרה רקומים בעבודות יד ובדי משי נשפכים ואווריריים המיובאים ממילאנו ומפריז, במראה רומנטי במיוחד.

טווח מחירים: החל מ-9,500 שקל.

לירון מייזן

גיל: 28

לימודים: "מרנגוני", במילאנו איטליה. חמש שנים בתחום העיצוב, שנתיים בתחום הכלות.

קולקציית 2012: בכל שנה מבקרת המעצבת באחת מבירות האופנה בעולם כדי להתעדכן במגמות עכשוויות ולקבל השראה מכל מה שמעניין, חדש וחם. את הסבב הנוכחי עשתה בפריז ומשם לקחה את התחרות הצרפתיות והבדים העדינים והרכים. להם הוסיפה רקמת פנינים עדינה ושזרה בשמלות החדשות המון קריסטלים למראה היוקרתי. לדברי המעצבת, הושם הפעם דגש מיוחד על גב השמלה.

טווח מחירים: החל מ-9,000 שקל.

אוה על קנרש

גיל: 28

לימודים: מסבתא שלה שהיא מעצבת ותופרת עילית בלונדון. 10 שנים מעצבת, שנתיים בתחום הכלות.

קולקציית 2012: בהשראות הלנז'רי הצרפתי בדגש על שנות ה-20. הקולקציה מתאפיינת בבדים יוקרתיים, בדי משי, תחרות שנאספו על ידה בשווקים בעולם. הגוונים: חלב, פודרה, תחרות בגוון כסוף.

טווח מחירים: 6,500-11,000 שקל.

יאקי רביד

גיל: 29

לימודים: שנקר, 3 שנים בתחום.

קולקציית 2012: שימוש מירבי בבדי משי ושיפון ליצירת המראה הרך והנשי. כל שמלה מייצגת תקופה אחרת ומראה בפני עצמו. גווני חלב ופודרה "פחות אוהב את הצבע הלבן".

טווח מחירים: 10,000-15,000 שקל.

ליהי צבילינגר

גיל: 28

לימודים: שנקר, תשעה חודשים בתחום.

שייכת למותג מירה צבילינגר שקיים כבר 20 שנה. צבילינגר, בתה של מעצבת שמלות הכלה מירה צבילינגר, החלה לעצב שמלות כלה לפני 9 חודשים.

קולקציית 2012: אלגנטית ואצילית, משלבת סוגי בדים שונים, משחק עם טקסטורות, שימוש במשחקים של חשיפה והסתרה עם שקיפויות. צבילינגר, החליטה להצטרף לסטודיו של אמה, מירה צבילינגר, בעקבות הפידבקים שקיבלה על שתי שמלות הכלה שעיצבה לעצמה לחתונה.

טווח מחירים: החל מ-12,000 שקל.

ליהי הוד

גיל: 30

לימודים: שנקר, 5 שנים בתחום.

קולקציית 2012: הוד, אחותו של האמן ניר הוד, החלה את דרכה בעיצוב שמלות כלה בעקבות חברות שלה שהתחתנו. הוד מצהירה על עצמה כמי שעושה שמלות כלה "וואן אוף א-קיינד", שהעונה מתאפיינות בהרבה עבודת יד, פיתוחי בדים מיוחדים ומקוריים, במטרה ליצור אוסף אקלקטי, נשי ועל זמני מתוך העיקרון לא ללכת שבי אחר הטרנדים.

טווח מחירים: החל מ-10,000 שקל.

חתונה לבנה

אחד המותגים הוותיקים באשדוד. מנוהל על-ידי מיכל מדינה ושולה מנשה, מדינה היא המעצבת הראשית.

קולקציית 2012: את ההשראה לעיצובים מקבלת מדינה מחיי היומיום: "אני חיה ונושמת את התחום כבר שני עשורים, אז כל דבר מבחינתי הוא השראה".

טווח מחירים: החל מ-8,500 שקל.