שאמה-הכהן: "אגרת רשות השידור צריכה לעבור מהעולם"

חוק רשות השידור אושר בוועדת הכלכלה, והסכם המימון עם האוצר אמור להיחתם עד סוף החודש ■ נתניהו ימנה ועדה בראשות מנכ"ל משרדו שתבחן חלופות לאגרה

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה וועדת החינוךשל הכנסת אישרה היום (ד') להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק רשות השידור, שנועדה לקדם את הרפורמה ברשות.

על-פי ההצעה, רשות השידור תוכל למכור באנרים לפרסום באינטרנט בשווי של עד 10 מיליון שקל. בנוסף, הרשות תחויב להשקיע 10% מכספה, כ-50 מיליון שקל, לטובת הפקות מקומיות קנויות מז'אנר עליון.

הסכם המימון של הרפורמה אמור להיחתם עם האוצר עד סוף החודש הנוכחי.

אישור החוק התאפשר היום רק לאחר שהנהלת רשות השידור הגיעה להסכמות עם היוצרים באשר להשקעה של הרשות ביצירה מקומית בשנים הבאות.

לפי המתווה, בשנים 2012 ו-2013 תשקיע הרשות 15% מהכנסותיה, כ-73 מיליון שקל, בהפקות מקומיות קנויות. זאת, כאשר 10% מההכנסות יושקעו בסוגה עילית הכוללת תוכניות תעודה, סדרות תעודה, סיטקומים ודרמות, ו-5% בהפקות מקומיות אחרות.

על-פי החוק, עד 2016 תעלה בהדרגה ההשקעה בהפקות עד ל-36% מההכנסות, כאשר 16%, כ-80 מיליון שקל, יושקעו בסוגה עילית.

"זהו יום היסטורי לרשות השידור", אמר יו"ר רשות השידור, אמיר גילת. "הוועדה אישרה את המתווה שיאפשר לנו לשדר תכנים איכותיים ולהשקיע סכומים חסרי תקדים בהפקות מקור ישראליות".

שאמה-הכהן: "האגרה צריכה לעבור מהעולם"

הוועדה החליטה עוד שלא לאפשר לשר הממונה על הרשות לעצור את מתווה הפחתת האגרה באופן אוטומטי. "השר מבקש לעצור את הוזלת האגרה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן. "הוועדה חושבת שהאגרה צריכה לעבור מהעולם, וצריך למצוא דרך מימון חלופית. האגרה היא שיטה רעה ולא יעילה".

הוועדה קיבלה את הצעת היו"ר שאמה הכהן, לפיה ראש הממשלה והשר הממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו, ימנה תוך 30 יום מיום אישור החוק ועדה בראשות מנכ"ל משרדו, שתבחן חלופות לאגרה. עוד אישרה הוועדה כי אחד מחברי המועצה יהיה נציג ציבור מתחום היצירה הטלוויזיונית או הקולנוע.

במהלך הדיון סירבו ארגוני היוצרים לבקשתו של אמיר ברקן, ראש האגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה, למשוך את העתירה הבג"ץ שהגישו נגד רשות השידור וראש הממשלה. "רק לאחר חתימת הסכם המימון, מעבר החוק בכנסת ואחרי שיראו לנו שהמתווה נשמר, נסיר את הבג"ץ", אמר היום יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר.