מיקרוסופט פותחת חממה לסטארט-אפים בישראל

עבור מיקרוסופט מדובר בתקדים - זו החממה הראשונה של החברה בעולם, אשר תפעל במסגרת מרכז הפיתוח המקומי של החברה בהרצליה פיתוח

מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל יקים חממה שתסייע לחברות סטארט-אפ. אחרי תקופה ארוכה שבה תמכה ענקית התוכנה בחברות באופן פסיבי, כאשר העניקה להן גישה לכלי פיתוח ושירותים שונים, היא עושה צעד נוסף שמשתלב במגמה הרווחת בעולם ההיי-טק. עבור מיקרוסופטמדובר בתקדים - זו החממה הראשונה של החברה בעולם, אשר תפעל במסגרת מרכז הפיתוח המקומי של החברה בהרצליה פיתוח.

שמה של החממה נגזר מאופי החברות שאותן מעוניינים במיקרוסופט לראות, עם דגש על מחשוב ענן. ה-Windows Azure Accelerator היא תוכנית של ארבעה חודשים שמיועדת לסטארט-אפים בתחומי הענן, האינטרנט והמובייל. במיקרוסופט טוענים כי התוכנית תכלול הכוונה מקצועית של בכירי התעשייה, בכירים ממרכז הפיתוח הישראלי, וכלים שנדרשים לסטארט-אפים על מנת "לעלות על מסלול ההצלחה".

במרכז הפיתוח נמסר כי "מיקרוסופט ישראל נבחרה על ידי החברה להקמת חממת ההאצה הראשונה לאור הפעילות הענפה של מיקרוסופט בקרב סטארט-אפים בישראל והניסיון והידע העשירים שנצברו בקידומם לשוק העולמי". לדברי צחי וייספלד, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי, במרכז המו"פ, הכוונה במיקרוסופט היא לפעול לקידום החברות ולא לרכישתן: "מיקרוסופט לא מתכוונת לבקש לרכוש אחזקות בחברות המשתתפות והיא תתמקד אך ורק בקידומם ובקידום התעשייה".

במיקרוסופט הוסיפו כי "לחממה ימונה צוות ניהולי ייעודי, שמגויס בימים אלה, כולל מנכ"ל וטכנולוג ראשי שיעסקו אך ורק בניהול המיזם".