בלינקוב: לא נתמודד במכרז חברת החשמל בתנאים האלה

בלינקוב מוביל קבוצת משקיעים שמתעניינת במיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל ■ "הבעיות המרכזיות הן העלויות שדורשת חברת החשמל לביצוע עבודות הפריסה והרגולציה"

איש העסקים רם בלינקוב, המוביל קבוצת משקיעים ששוקלת להתמודד במכרז תשתיות התקשורת של חברת החשמל, אומר הבוקר ל"גלובס" כי בתנאים הנוכחיים של המכרז "אין על מה לדבר", ושהקבוצה שבראשה הוא עומד לא תתמודד.

בלינקוב, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הציג באחרונה בפני חברי ועדת המכרזים את התנאים שעשויים לעניין את המשקיעים.

מדבריו עולה שהוא אינו אופטימי. כאן המקום לציין שגם הקבוצה השנייה ששוקלת להתמודד, אלביט, החליטה אף היא לעצור את ההשקעה בהתכוננות למכרז. דירקטוריון החברה הורה לא להמשיך בהכנות עד שלא תתקבל תמונה ברורה של השינויים והתנאים הסופיים של המכרז.

- מה אתה יכול להגיד על תנאי המכרז?

"מה שאמרתי בשבוע שעבר הוא שבתנאים הנוכחיים אנחנו לא ניגשים למכרז הזה".

- תוכל לפרט היכן הבעיות המרכזיות מבחינתכם?

"הבעיות המרכזיות בתנאי המכרז הן העלויות שדורשת חברת חשמל לביצוע עבודות הפריסה של הסיבים האופטיים, ומבנה השוק, כלומר הרגולציה. יש גם בעיות נוספות, שזה לא המקום לפרטן".

בלינקוב מתכוון בדבריו לתוכנית משרד התקשורת לחייב את בזק ואת הוט למכור שירותי תשתית במחיר מפוקח (שוק סיטונאי) לפרטנר ולסלקום, מה שיקשה על המיזם החדש לחדור לשוק, בהיעדר לקוחות.

"זה לא יעבוד אם משרד התקשורת יאפשר ללקוחות היחידים שאנחנו יכולים למכור להם לרכוש מאחרים ולצפות שנשקיע כסף", הוא אומר.

- אבל אתה יודע שאין הרבה ברירות. עד שהמיזם שלכם יקום ייקח שנים, ובינתיים פרטנר וסלקום צריכות נגישות לתשתיות קוויות כדי להקים קבוצת תקשורת.

"אז שייתנו למיזם רישיון כללי שיוכל למכור ללקוחות פרטיים. אנחנו לא רוצים לחסום את השוק".

- זה משנה מהותית את תנאי המכרז.

"יהיו הרבה דברים שישתנו. חלקם מהותיים".

- היו בקבוצה שלך שהשוו את הרווחיות של בזק לרווחיות של תעשיית הפורנו.

"זו השוואה אומללה. בזק חברה יוצאת מן הכלל, מנוהלת בצורה מקצוענית ביותר, על כלל רבדיה, ומרוויחה כסף בזכות מאמצים גדולים, ולא בזכות מונופול מוקנה".

- ומה קורה עכשיו, אתם מחכים לתשובות?

"כן מחכים לתשובות. אנחנו מכירים את הטלפון של כחלון והוא מכיר את שלנו, הוא לא מאלה שיש בעיה להיפגש איתו".

- אתה אופטימי?

"תעבור לשאלה הבאה".