שלי נרקיס: "דוד דודאי אמר לי שאם אתי תשקר הוא יירה בה"

(עדכון) - נרקיס בראיון לגבי גזית ברדיו 103FM: "לא צריך לירות בה - אני מקווה שהיא תחכים ותגמור את העניין" ■ נרקיס, "מלך השוק האפור", תובע את אתי דודאי מ"מעושרות" ב-6 מיליון שקל בטענה כי לא פרעה הלוואה שקיבלה ממנו

איש העסקים שלי נרקיס, שזכה בעבר לכינוי "מלך השוק האפור", תובע 6 מיליון שקל מאתי דודאי, כוכבת הסדרה "מעושרות", ומעיזבונו של בעלה לשעבר, דוד דודאי ז"ל, שהתמוטט בחודש שעבר בעת דיון בבית המשפט ומת. זאת, בטענה כי השניים נטלו ממנו הלוואות בהיקף של כ-500 אלף דולר בשנת 2009, אשר לא נפרעו, ותפחו לחוב של כ-20 מיליון שקל.

אתי ודוד דודאי, הורים לשניים, נפרדו בשנת 2008. על-פי הסכם הממון ביניהם קיבלה אתי דודאי את הווילה בסביון (הרכוש), ודוד דודאי קיבל את הכספים שהיו לשניים.

בעקבות השתתפותה של אתי דודאי בסדרה "מעושרות" בערוץ 10, עלה גם שמו של דוד דודאי לכותרות, ואף פורסם תחקיר מקיף בעיתונות על חובות שונים שיש לשניים.

בתביעה שהגיש הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב טוען נרקיס כי פנה אל דוד דודאי (טרם מותו) ואל אתי דודאי מספר פעמים בדרישה לסגור את חובם או להסדירו, אך השניים רק ביקשו אורכה לתשלום, אשר גם בה לא עמדו.

נרקיס מוסיף כי סכום התביעה עומד על סך של 6 מיליון שקל בלבד, רק לצרכי אגרת בית משפט, והוא שומר את הזכות להגדיל את הסכום הנתבע בהמשך.

נרקיס התראיין הבוקר לגבי גזית ברדיו 103FM והביע תמיהה על הטענה של אתי דודאי כי היא לא מכירה אותו. "בימים שהזוג דודאי ביקשו את הכסף כדי להשלים את בניית הבית שלהם, אתי ידעה לדבר עם שלי נרקיס על שפת הבריכה שלה, והתפארה בפניי ברהיטים היוקרתיים שלה שהגיעו מחו"ל. היא ידעה לשבת אתי במסעדות ובבתי-קפה".

נרקיס טען כי יש בידיו שני מסמכים חתומים בחתימתם של אתי ובעלה המנוח - הסכמי הלוואה ברורים ואף צ'קים והעברות בנקאיות שעברו לחשבון שלה. "מדובר בחוב שתפח כבר ל-20 מיליון שקל, והחוב ימשיך לתפוח כל עוד היא לא תשלם לי כסף. בעלה אמר לי שאם היא תשקר, הוא יירה בה - תצטט אותי, זה מ-13 בינואר 2012. לא צריך לירות בה - אני מקווה שהיא תחכים ותבוא לשולחן הדיונים ונגמור את העניין", אמר נרקיס.

ריבית רבעונית בשיעור של 16.6%

מהתביעה עולה כי בחודש פברואר 2009 חתמו אסתר ודוד דודאי על הסכם הלוואה עם נרקיס, לפיו נרקיס הלווה לשניים סך של 300 אלף דולר (1.2 מיליון שקל), והשניים התחייבו להשיבם תוך 90 יום בצרוף ריבית של 231 אלף שקל.

לטענת התובע, סכום ההלוואה הופקד בחשבון על שם אתי (אסתר) דודאי, אך בעת הפירעון שולם רק סכום הריבית בגין ההלוואה, וסכום ההלוואה עצמה לא הוחזר לו.

לטענת נרקיס, גם לאחר שנחתם הסכם למתן ארכה לבני-הזוג דודאי לפירעון ההלוואה, לא עמדו השניים במועד הפירעון החדש. כך, נטען, צברו אסתר ודוד דודאי חוב בהיקף של כ-9 מיליון שקל, בצירוף ריבית רבעונית בשיעור של 16.6%.

בהתאם להסכם הלוואה נוסף שנחתם בין נרקיס לאסתר ודוד דודאי העביר נרקיס לשניים סך של 250 אלף דולר (מעל מיליון שקל), ושוב החזירו השניים רק את הריבית בגין ההלוואה עד מועד פירעונה ולא את סכום הקרן. על-פי הסכם זה, נטען, צבר חובם של השניים לנרקיס לסכום של כ-11.5 מיליון שקל, בצירוף ריבית בשיעור של 13.09% לחודשיים.

בינואר השנה, לאחר שכל דרישותיו של נרקיס מאתי ודוד דודאי להחזר החוב כשלו לטענתו, נפגש עם דוד דודאי, אשר התחייב כי יפרע את החוב וישלם לנרקיס את הסך המינימלי של 250 אלף דולר.

התמוטט בדיון פשיטת-רגל

כידוע, בחודש שעבר, במהלך דיון באולמו של השופט איתן בורנשטיין, לקה דודאי באירוע לב, התמוטט ומת. דודאי, יזם נדל"ן התחיל את עסקיו בתחום התשתיות ועסק במהלך השנים גם בפרויקטים של חניה ואכיפת חניה עירונית. הוא היה פעיל במדינות שונות בעולם, בהן סין ורוסיה. את מותו מצא במהלך בירור בתיק פשיטת-רגל שהגישה נגדו רשות המסים, בטענה לחובות-עתק שצבר לחובת המדינה, בגין מסים שלא שולמו במשך שנים.

במסגרת בקשות למתן צווי עיקול לנכסים שהגישה רשות המסים נגד דודאי, נטען כי הוא "השתמט משך שנים ארוכות מדיווחים על נכסיו ועסקיו", ועל כן הוצאו לו שומות בצווים, ומתנהלים נגדו הליכים משפטיים לגביית החובות.

עוד נטען כי במסגרת הניסיונות לגבות את חובות המס של דודאי, התברר למדינה כי "כל רכושו של דודאי בישראל נרשם על שמה של אסתר דודאי, גרושתו, וזאת בניגוד למוסכם בהסכמי חלוקת הממון ביניהם".

ההליכים המשפטיים בין דודאי לרשות נמשכו שנים, ואף ניתן נגדו פסק דין חלוט המחייב אותו לשלם מיליוני שקלים למדינה.