עובדי הרכבת הקימו אוהלי מחאה בתחנות חיפה מרכז ולוד

הקמת האוהלים הינה הצעד האחרון בסדרת פעולות שנקט ועד העובדים נגד כוונת ההנהלה להפריט את מערך התחזוקה של הקרונות ■ לפני יומיים הוחלט על השבתת כל מערך רכבות המטען

ועד עובדי הרכבת מחריף את המחאה שלו נגד החלטת הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה להעביר את הטיפול בקרונות ליצרנית, חברת בומברדייה, והיום התחילו עובדים הרכבת לאייש את שני האוהלים שהוקמו בתחנות הרכבת בחיפה ובלוד תחת הכותרת: "הם מוכרים את הרכבת לחברים שלהם - הפרטה היא אסון".

הקמת אוהלי המחאה הינו הצעד האחרון בסדרה של פעולות מחאה שהועד פתח בהם במחאה על החלטת ההנהלה להעביר את הטיפול בקרונות הרכבת לחברת בומברדייה. המהלך האחרון בא בעקבות ההנחיה שהתקבלה אתמול מהנהלת הרכבת לפיה צריך להתחיל להיערך לקראת כניסתם של עובדי הקבלן החדשים למוסכי החברה.

בהודעה שפרסם ועד העובדים, תקף הוועד בצורה אישית את שר התחבורה ישראל כץ שנתן יד למהלך וטענו שהוא החליט לפוצץ את המשא ומתן בעניין כשהוא היה בשלבים מתקדמים מאוד. בועד טענו שכץ "החליט למנוע מאזרחי המדינה לקבל רכבת איכותית ובטוחה יותר".

"אין לשר התחבורה שום רצון לשפר את רכבת ישראל והוא מוכיח זאת במעשיו. במקום להביא לשיפור אמיתי, החליט להפריט את הרכבת ולהכניס עובדי קבלן. הנהלת הרכבת משתפת איתו פעולה ומשמשת לו כחותמת המאשרת את המהלך הבזוי", נכתב בהודעה של ועד העובדים. "הנהלת הרכבת פועלת בכל האמצעים כדי לגרור את וועד העובדים לנקוט במהלכים קיצוניים שיביאו לפגיעה בציבור, אולם וועד העובדים בשלב זה נוהג באיפוק ובאחריות כלפי הנוסעים".

כחלק מצעדי המחאה שלהם הודיע הוועד בשבוע שעבר על הפסקת עבודות הפיתוח ברכבת ובכך בוטלו מספר עבודות פיתוח שהיו אמורים להתקיים בחודש הנוכחי כמו פרויקט הכפלת המסילה מהקריות עד נהריה. בנוסף, החליט הוועד שלשום על הפסקת פעולות רכבות המטען, בעוד רכבות הנוסעים ממשיכים לעבוד כרגיל.