למרות ממצאי זיוף: פרץ יוכל להתמודד בבחירות להסתדרות

השופט בדימוס דוד בר-אופיר החליט לאפשר גם את מועמדותו של ח"כ איתן כבל, הנחשב למקורב לפרץ, זאת למרות שמתח ביקורת חריפה על שני המועמדים ואף המליץ על הגשת תלונה במשטרה

חבר הכנסת עמיר פרץ יוכל להתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות מול עופר עיני. כך החליט אמש (ד') השופט בדימוס דוד בר-אופיר, המייעץ לוועדת הבחירות להסתדרות.

בר-אופיר החליט לאפשר גם את מועמדותו של ח"כ איתן כבל, הנחשב למקורב לפרץ, זאת למרות שמתח ביקורת חריפה על שני המועמדים ואף המליץ על הגשת תלונה במשטרה בעקבות חשד לזיוף רשימת טפסי התומכים.

עם זאת, מועמדותו של כבל עדיין תלויה בהכרעת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שם מתנהל דיון בנוגע לוותק שלו כחבר הסתדרות. פרץ מצידו כבר הודיע כי יסיר את מועמדותו, אם יוכל כבל בסופו של דבר להתמודד בבחירות.

לאחר ששלח חלק מטפסי התמיכה שהגישו פרץ וכבל לידי מומחים להשוואת כתבי יד, קבע השופט בר-אופיר כי טפסים רבים נחתמו בידי אותו אדם. עם זאת, לאחר ניכוי הטפסים שיש לגביהם ספק נקבע כי פרץ הגיש מספיק טפסי תמיכה "כשרים" (מעל ל-5,000), ולכן המליץ השופט לאפשר את התמודדותו.

לעומת זאת, בעניין ח"כ כבל נמצא כי אין די טפסים המאפשרים לו להתמודד, ולכן הוא נדרש להגיש טפסים נוספים כתנאי לאישור זמני של מועמדותו - וזאת כאמור בכפוף לאישור סופי מצד בית המשפט המחוזי. למרות ההחלטה לאשר את המועמדויות, המליץ השופט לוועדת הבחירות המרכזית להגיש תלונה במשטרה בעקבות כאמור חשד לזיופים.

ממטה פרץ נמסר בתגובה כי: "תרגיליו הכוחניים של עופר עיני להישאר כמועמד יחיד לבחירות באמצעות עושי דברו לא צלחו, על אף המנגנון המשומן שהפעיל כדי לחסום את מועמדותו של עמיר".

ח"כ כבל מסר: "התנהלותו של יו"ר ההסתדרות בחודש האחרון ובכלל, רק מעצימה את הצורך במנהיגות אחרת וראויה לציבור העובדים, ואני נחוש להיאבק על מנת לאפשר לו לבחור במנהיגות שכזאת".