פרשת ההתעללות בגבעתי: נעצרו שני חשודים נוספים

שופט בית הדין הצבאי: "מדובר בממצאים חמורים ביותר ובקשר של שתיקה" ■ עורך דינו של אחד החיילים החשודים: "זו מסורת יחידה רבת-שנים, כולם ידעו על זה"

פרשת ההתעללות בחטיבת גבעתי מסתעפת: המשטרה הצבאית עצרה אמש (מוצ"ש) שני חיילים נוספים מגדוד "צבר" בחשד שהתעללו בחיילים בפלוגת החוד.

בדיון הארכת מעצרם בבית הדין הצבאי בקסטינה נחשף כי בכוונת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לזמן את מפקד הגדוד הנוכחי והקודם למתן עדות וחקירה בפרשה.

שופט בית הדין הצבאי אמר בדיון אמש כי מדובר בממצאים חמורים ביותר, וכי זה היה "קשר של שתיקה".

עורכי הדין בני קוזניץ ועידן פסח, המייצגים את אחד החיילים, אמרו בדיון כי "מדובר במסורת רבת-שנים בגדוד ובצה"ל". עוד ציינו כי "לא מדובר בהתעללות אלא במסורת יחידה, כולם ידעו על כך. מדובר בטובי לוחמינו. עניין כזה נסגר ברמת היחידה ולא בבית משפט".

העצורים חשודים כי במסגרת טקסי "זובור" אלימים הם נתנו מלקות ברצועות גומי ומוטות עץ וענדו דרגות חדשות לגופם באמצעות אקדח סיכות.

לפני מספר ימים התייחס נשיא בית הדין הצבאי, אלוף-משנה ארז פורת, למעשים והגדיר אותם "אלימות קשה ומזעזעת שאין לה מקום ביחידה צבאית". עוד ציין כי "עירוב של בושה וחשש מנע מהחיילים לפנות לטיפול רפואי או להתלונן".

תחילה הועמדו החשודים לדין משמעתי ונשאו מקצת העונש שנגזר עליהם, אך מאוחר יותר הוחלט בפרקליטות הצבאית לבטל זאת, והפרשה הועברה לחקירת מצ"ח.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג, שטופל במלוא החומרה על-ידי מפקד החטיבה ומפקד הגדוד לאחר שקיבלו את תלונות החיילים".