קרן המטבע קוראת להגברת הסיוע הכספי לפלסטינים

בקרן המטבע הבינלאומית איימו שאם היקף הסיוע לא יגדל היא תיאלץ לקצץ במשכורות ברשות הפלסטינית ■ בקרן טוענים שהכלכלה הפלסטינית נמצאת במשבר כלכלי חריף

קרן המטבע הבינלאומית הוציאה הבוקר הודעה לפיה היא קוראת לכל המוסדות והמדינות שתורמות כספים באופן קבוע לרשות הפלסטינית, להעביר את הכספים שהתחייבו להעביר במהירות האפשרית, אחרת הקרן תיאלץ לקצץ במשכורות של העובדים במגזר הציבורי ברשות הפלסטינית על מנת להתמודד עם משבר כלכלי חריף ברשות.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, קרן המטבע טוענת שהכלכלה הפלסטינית נכנסת ל"תקופה קשה" עקב ירידה חדה בהיקף הנזילות של הרשות שהוחמרה בשנה האחרונה בעקבות הפחתת הסיוע שמקבלת הרשות הפלסטינית ממקורות מערביים ומדינות ערב העשירות, כמו גם עקב ההגבלות שמטילה ישראל על המסחר בגדה המערבית.

בהודעה שלה נכתב שהקרן מתכננת כינוס בבריסל בשבוע הקרוב עבור המוסדות שתורמים כספים לפלסטינים בנסיון להעביר כ-500 מיליון דולר שיעזרו לרשות לכסות חלק מהגירעון התקציבי שלה לשנת 2012 שצפוי לעמוד על 1.1 מיליאד דולר.

רוב הסיוע שמקבלת הרשות הפלסטינית מגיע מארצות הברית, אירופה ומדינות ערב. אולם ארצות הברית החליטה להפחית משמעותית את היקף הכספים שהיא מעבירה לרשות בעקבות החלטת ההנהגה לנסות לפנות למועצת הביטחון של האום על מנת לקבל הכרה חד צדדית במדינה הפלסטינית.