אקסלנס: הישראלים ישלמו פחות על דירות, סלולר ואינטרנט

מנהל מחלקת מחקר ואסטרטגיה באקסלנס: "המחאה החברתית עדיין כאן; האינפלציה בשמונת החודשים מאז המחאה - 0%"

הצרכן הישראלי ימשיך לשלם פחות על דירות ושירותי תקשורת בשנה הקרובה - כך מעריכים בבית ההשקעות אקסלנס, בסקירה שהוציאו ללקוחות בעקבות מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר שפורסם ביום ה'. המדד, נזכיר, נותר ללא שינוי ובכך עומדת האינפלציה השנתית על 1.7% בלבד.

"המחאה החברתית עדיין כאן", כותב אהוליאב לוי, מנהל מחלקת מחקר ואסטרטגיה באקסלנס. "אם מישהו חשב שחברות מסחריות יוכלו לבצע העלאות מחירים ללא קושי, הוא יכול להסתכל על האינפלציה מתחילת חודש יולי 2011 (המדד הראשון בו המחאה החברתית פרצה) ולגלות שהאינפלציה בשמונת החודשים הללו מסתכמת ל- 0%!!!".

אל מול חוסר היכולת של החברות להעלות מחירים, העלאות המסים העקיפים משמשות כגורם נגד המהווה "משקולת" על כיסו של הצרכן. "מי שממלא את הוואקום שנוצר בעקבות אי יכולת החברות המסחריות להעלאות מחירים היא הממשלה. אלמלא העלאות מחירי החשמל והדלקים שנבעו מעלייה במחירי הנפט והעלייה במחירי הסיגריות, האינפלציה המקומית הייתה בהרבה יותר נמוכה", נכתב בסקירה.

באקסלנס מעריכים כי סעיף הדיור במדד המחירים לצרכן (המודד את שכר הדירה) יעלה ב-2%-3% השנה וכי "תימשך ירידת המחירים בשירותי תקשורת לאור הורדת דמי הקישוריות והגברת התחרות בשוק הסלולר, הנייח ושירותי האינטרנט".

באשר למחירי הדירות, לוי סבור כי "מגמת התמתנות במחירי הדיור שהחלה בשנה שעברה נמשכת גם החודש וצפויה להמשיך בשנה הקרובה".