שטראוס מוכרת נדל"ן בגבעתיים ברווח של 110 מיליון שקל

נסגרה עסקת קבוצת הרכישה של מגדל השחר בגבעתיים: המגדל בן 52 הקומות יוקמו 140 יחידות דיור ■ מתוך 52 הקומות יוקדשו 12 קומות למגורים ו-30 קומות למשרדים

נסגרה עסקת קבוצת הרכישה של מגדל השחר בגבעתיים להקמת מגדל בן 52 קומות ו-140 יחידות דיור במערב גבעתיים, של קבוצות סופרין, תדהר וכלל ביטוח, שרוכשות את הקרקע מידי קבוצת שטראוס בשווי 190 מיליון שקל.

כזכור, כלל ביטוח רכשה מתוך הפרויקט 20 קומות משרדים בשטח כולל של כ-33 אלף מ"ר במגדל תמורת 300 מיליון שקל.

המגרש, שבמתחם הסיטי של גבעתיים, ממוקם בגבול גבעתיים-רמת גן, ברחוב ערבי נחל בואך מתחם הבורסה, בסמיכות למחלף הרכבת שעל נתיבי איילון. מדובר במיקום נגיש לעורקי תנועה מרכזיים. תדהר וסופרין, בבעלות איש העסקים קלמן סופרין, לשעבר שותף בקבוצת ב.ס.ר, ארגנו את הקבוצה לרכישת המגרש, בשווי 190 מיליון שקל, מקבוצת שטראוס.

מתוך 52 הקומות יוקדשו 12 קומות למגורים ו-30 קומות למשרדים. שאר הקומות יאוכלסו במסחר ושירותים נוספים.

החלק שנסגר היום בעסקה הוא ההסכם למכירת כמחצית מזכויותיה של קבוצת שטראוס במגרש בשטח כ-8.3 דונם, תמורת כ-85 מיליון שקל. סגירת העסקה מותנית בהתקיימותם של כמה תנאים מתלים בתוך שלושה חודשים, לרבות השגת ליווי בנקאי על ידי הרוכשים - קבוצת הרכישה וכלל ביטוח, וגיבושה של קבוצת רכישה נוספת לרכישת יתרת זכויות שטראוס תמורת כ-105 מיליון שקל לפי הסכם מכר נוסף שייחתם.

שטראוס תקבל כ-190 מיליון שקל עבור העסקה בשלמותה. רווח ההון נטו, בניכוי מסים והוצאות, שתרשום שטראוס צפוי להיות כ-110 מיליון שקל.

שטחו הכולל של המגדל צפוי להשתרע על פני כ-68 אלף מ"ר. בידי כלל יוחזקו 20 קומות משרדים מתוך הבניין, בשטח כולל של כ-33 אלף מ"ר, בנוסף ל-450 חניות תת-קרקעיות. יתר שטחי הבניין, כולל המשרדים והמגורים, שווקו לרוכשים פרטיים, כולל עורכי דין, שמאים ואנשי עסקים. סך ההשקעה הצפויה של כלל בהקמת שטחי המשרדים והחניות, כולל קרקע וביצוע, מסתכמת בכ-300 מיליון שקל.

לדברי אמיר שוסטק, מנהל הנדל"ן של כלל, מדובר בעסקה ראשונה לכלל, במסגרתה היא ממלאת תפקיד של יזם, בכדי לנצל את תנאי השוק (מחסור במימון והיעדר קונים) להעברת הרווח הקבלני הצפוי אל עמיתי כלל. שוסטק הוסיף: "בעסקה זו מיישמת כלל ידע והתמחות שנצבר אצלה במשך מספר שנים ונכנסת לעסקה יזמית כחברת נדל"ן בוגרת בתחום. העלות האטרקטיבית תאפשר לכלל לרשום תשואה עודפת בולטת, גם בהתחשב בתסריטים פסימיים לגבי השוק המקומי".

לדברי שחר פלורנץ, סמנכ"ל הכספים של שטראוס, "קבוצת שטראוס מתמקדת בליבת העסקים שלה תוך הפניית משאביה להשקעה בצמיחה וחדשנות. עבור קבוצת שטראוס מדובר במימוש אופטימלי של קרקע היסטורית, שאינה בליבת העסקים של הקבוצה".