לאחר רכישת NDS: מנכ"ל סיסקו יגיע לישראל

ג'ון צ'יימברס יבקר בישראל בחודש יוני ■ בכיר בסיסקו: "הרכישה הזאת היא מהלך מפתח בקשר לנוכחות שלנו בישראל"

ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, יבקר בישראל בחודש יוני. כך נודע ל"גלובס". סיסקו ביצעה ביום חמישי בערב 'קבלת פנים' לא רשמית לאנשי חברת NDS, לאחר שהודיעה על הכוונה לרכוש את החברה תמורת 5 מיליארד דולר. ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, דיבר בשיחת וידאו עם המרכזים השונים של NDS בכל העולם, ובחר לפתוח בסיפור על הפגישה שהייתה לו ולמנהלים בכירים נוספים, עם הנשיא שמעון פרס שביקר באזור. צ'יימברס ציטט את פרס והזכיר את ההתחייבות - המחודשת - שנתן לו לגבי השקעה בישראל.

מי שעקב אחרי הרומן של סיסקו עם ישראל בשנים האחרונות, יכול לחוש בדז'ה-וו קטן. גם בפעם שעברה שנפגשו צ'יימברס ופרס לארוחת ערב, עלתה ההבטחה הזו על השולחן. רכישת NDS, אומנם לא עסקה ברכישת חברה ישראלית אך ברכישת יכולות ישראליות, כאלו שעומדות בליבת מוצריה של NDS וכן במרכז פיתוח משמעותי בישראל שמונה קרוב ל-1,500 עובדים. בנוסף, עם או בלי קשר ל-NDS, עתיד צ'יימברס לבקר בישראל ביוני הקרוב, ויתכן כי ייקח חלק בוועידת הנשיא שתיערך באמצע יוני בירושלים.

עבור סיסקו מהווה רכישת NDS, שמספקת פתרונות הצפנה וניהול לתוכן וידיאו, קפיצה לשוק חדש יחסית. הפעילות של סיסקו בתחומי הווידיאו קיימת כבר כמה שנים. ההכרה של ענקית ציוד התקשורת כי התוכן העיקרי שמאיץ את הגידול בהיקפי הנתונים שעוברים על גבי תשתיות האינטרנט הוא הווידיאו, היא זו שהניעה את הפעילות בתחום. עד כה הפעילות של סיסקו בתחום הווידיאו התבטאה בעיקר בממירים, מצלמות, ותשתיות לוועידות וידיאו ולשינוע תוכן, כעת, עם רכישת NDS, מקבלת החברה פתרון מסוג אחר, הרבה יותר עמוק בתוך התחום.

"אסטרטגיה אגרסיבית"

"יש לנו אסטרטגיה אגרסיבית לגבי שוק הווידיאו, והרכישה הזאת משלימה אותנו כמעט באופן מוחלט בכל הממדים האלו", מציין יואב סאמט, מנהל בכיר לפיתוח תאגידי בסיסקו, ששוהה כעת בישראל והיה מעורב בהליך הרכישה. סאמט מציין כי "הרכישה הזאת היא מהלך מפתח בהקשר לנוכחות של סיסקו בישראל, והרכישה משנה את הטון לגבי ישראל". פעילות הפיתוח העסקי בישראל מבוצעת על-ידי טל סלובודקין.

סיסקו ו-NDS משלימות אחת את השנייה בכמה היבטים. מבחינה גיאוגרפית NDS פעילה בעיקר באסיה ופחות בארה"ב, וסיסקו להיפך; NDS, פחות מכירה את תחום הכבלים והדגש של החברה הוא בתחום הלוויין ואילו בסיסקו המצב הוא הפוך. NDS, פעילה בעיקר בעולם הווידיאו הישן, זה שבו ספקיות התוכן מעבירות את הווידיאו בשידורי לוויין או כבלים, ואילו סיסקו חזקה יותר בעולם האינטרנט, ווידיאו שאמור להיות מוצג באתרי האינטרנט (OTT).

שתי החברות ניהלו בחודש וחצי האחרון בדיקת נאותות אינטנסיבית, כך מספר רפי קסטן, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל התפעול בחברה, שמנהל את הפעילות בישראל. "הנהלת החברה התחייבה להישאר בשנים הקרובות, כי הם רואים את זה כחלק משמעותי מהצלחת המיזוג", אומר קסטן, "אנחנו נותנים להם גשר משמעותי גם בעולם הנוכחי של הווידיאו וגם לעולם החדש".