אקורד הסיום של אורי דורי: 3.5 מיליון ש' על 3 חודשי עבודה

דורי מכר באפריל אשתקד את השליטה בקבוצת הנדל"ן שייסד, א. דורי, אך עד אז זכה לשכר של כ-1.2 מיליון שקל בחודש ■ אבי מוסלר, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אמות, נכנס לטבלה עם שכר שנתי של 5.1 מיליון שקל

את שמו של אורי דורי אמנם לא תמצאו בצמרת שיאני השכר של שנת 2011, אבל אין ספק שגם הוא לא קופח בשנה החולפת. הקבלן הוותיק נפרד בשנה שעברה ממניות קבוצת הבנייה שייסד, א. דורי, לאחר שבאפריל 2011 השלימו הוא ושותפו דוד כץ את מכירת חלקם בקבוצה לידי ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, תמורת 82 מיליון שקל.

ולמרות הכסף הגדול שזרם לכיסו מהמכירה, דורי בהחלט לא נמנע מקבלת שכר בפרק הזמן הקצרצר שבו עדיין כיהן כמנכ"ל קבוצת דורי. מהדוחות הכספיים של הקבוצה, שפורסמו היום, עולה כי עבור שלושה חודשי כהונה בלבד כמנכ"ל (עד סוף מארס 2011), קיבל דורי שכר בעלות של 3.5 מיליון שקל - קרוב ל-1.2 מיליון שקל בחודש.

עלות העסקתו של השותף כץ, שכיהן כמנהל חטיבות הייזום בקבוצת דורי, הייתה צנועה מעט יותר, ועמדה על 1.6 מיליון שקל. כלומר, הוא נהנה מעלות שכר חודשית של 533 אלף שקל. עלות שכר מנהל הכספים לשעבר, אופיר גרינברג, עמדה ב-2011 על 1.3 מיליון שקל - 444 אלף שקל לחודש. בקבוצת דורי לא פירטו מה חלק התשלומים שהוענקו לשלושה בגין סיום העסקתם.

בסיכום שנתי דורי נהנתה משערוך השקעות ומהקצאת מניות בפעילות האנרגיה שלה בהיקף של כ-88 מיליון שקל, שסייעו לה לעבור מהפסד של 1.4 מיליון שקל לרווח נקי של 56.2 מיליון שקל.

שכר צנוע לזוג ברוניצקי

מצטרף חדש לטבלת 20 הגדולים של מקבלי השכר ב-2011 הוא אבי מוסלר, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אמות. עלות שכרו של מוסלר הגיעה אשתקד ל-5.1 מיליון שקל, ועלות השכר המצטברת שלו, כמנכ"ל אמות בחמש השנים האחרונות (2007-2011), מגיעה ליותר מ-23 מיליון שקל.

בחברת מוצרי הניקיון הביתיים סנו, עמדה עלות ההעסקה של בעלי השליטה, בני משפחת לנדסברג, על 4 מיליון שקל אשתקד: עלות השכר של ברונו לנדסברג, יו"ר סנו, עמדה על 1.6 מיליון שקל; בנו אלכס, המכהן כסגן יו"ר, זכה לשכר של 1.4 מיליון שקל; ואילו שכר הנכד, יובל, המכהן כמנכ"ל החברה, הגיע למיליון שקל.

שכר צנוע אף יותר קיבלו אשתקד בני הזוג יהודה ויהודית ברוניצקי, שהחל מסוף השבוע האחרון חולקים יחד עם קרן פימי של ישי דוידי, את השליטה באורמת - חברת האנרגיה הגיאותרמית שהוקמה על ידי בני הזוג. עלות ההעסקה המצרפית של השניים הגיעה אשתקד ל-1.5 מיליון שקל: כ-680 אלף שקל ליהודה ברוניצקי, שכיהן עד ספטמבר האחרון כיו"ר החברה, וכ-860 אלף שקל ליהודית ברוניצקי, המכהנת כמנכ"ל החברה. עלות שכרו של בנם, יורם, המכהן כנשיא החברה הבת אורמת טכנולוגיות, התקרבה אשתקד למיליון שקל.

המנהלים הבולטים בחברות מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, שפרסמו את תוצאותיהן הכספיות היום, הם אבי ברזילי, משנה למנכ"ל אפריקה נכסים ומנכ"ל אפי אירופה, עם עלות שכר שנתית של 1.7 מיליון שקל, ואברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה תעשיות, עם עלות שכר של 2.7 מיליון שקל.

שכר
 שכר