XTL השלימה גיוס הון פרטי בהיקף כולל של 13.3 מיליון שקל

סמנככ"ל הכספים רונן טויטו: "אנחנו מסמנים את שוק ההון האמריקני כיעד"

חברת XTL השלימה היום גיוס הון בני שני שלבים, ובהיקף כולל של 13.3 מיליון שקל. החברה גייסה 9.1 מיליון שקל בהנפקה פרטית במניות חסומות לפי מחיר של 0.79 שקל למניה ובמקביל הומרו אופציות סחירות בחברה למניות במחיר של 1.05 שקל למניה.

XTL עלתה היום 4.3% ונסחרת לפי מחיר של 1.03 שקל למניה ולפי שווי חברה של 204.4 מיליון שקל. זאת, לאחר שהחברה רשמה עליות של כ-20% מתחילת השבוע.

הגיוס יתן ל-XTL דלק לכניסה לשני ניסויים קליניים הנמצאים כעת בתכנון - במוצר לטיפול בסרטן מסוג מיילומה נפוצה ולמוצר לסכיזופרניה. שניהם מבוססים על תרופות שכבר מוכרות בשוק אך עבור הסבה לשימוש חדש. בנוסף, לחברה יש טכנולוגיה לפיתוח תרופות נגד הפטיטיס C שנמצאת ברשותה של חברהPresido Pharmaceuticals. ככל הידוע, פרסידו עדיין לא הביאה מוצרים לשלבים מתקדמים על בסיס טכנולוגיה זו, אך אם וכאשר תעשה זאת, XTL עשויה לקבל תשלומים של עד 104 מיליון דולר באבני דרך.

הגיוס הנוכחי יסיר מן החברה הערת עסק חי שהתנוססה מעל דו"חותיה. כעת פנויה החברה להירשם מחדש, בנוסף לאחד העם, גם בבורסות מהן נמחקה, הנאסד"ק והבורסה הראשית בלונדון.

"אנו שמחים על השלמת הגיוס בהובלת משקיעים מוסדיים איכותיים", ציין רונן טויטו, סמנכ"ל הכספים של XTL, והוסיף: "השלמת גיוס ההון ואופיו, מעידים על אמון המשקיעים בחברה ואשר יאפשר לסמן בעתיד הקרוב את שוק ההון האמריקאי כיעד". XTL ממשיכה לדווח ל-SEC, רשות ני"ע האמריקנית, כך שמהלך החזרה לבורסה בארה"ב צפוי להיות פשוט יחסית.