הערכות: הדלק יתייקר ב-10 אגורות ויחצה את ה-8 שקלים לליטר

המתיחות הגוברת במזרח התיכון צפויה להביא להתייקרות נוספת של הדלק בסוף החודש ■ נשאלת השאלה האם הממשלה תתערב שוב ותשאיר את מחיר הדלק על כנו - או שמא מחיר הבנזין יזנק מעל 8 שקלים לליטר?

מחירי הדלק לאן? מאחר והמתיחות במזרח התיכון התגברה בסוף השבוע וגרמה למחירי הנפט הגולמי לזנק ב-2% ולהאמיר לרמות של 107 דולר לחבית, לפי ההערכות האחרונות מחיר הדלק בעולם צפוי לזנק בסוף החודש וכך גם בישראל. שיעור ההתייקרות נאמד בכ-10 אגורות לליטר בנזין אוקטן 95 כך שהוא יחצה את רף ה-8 שקלים לליטר ויאמיר לשיא כל הזמנים.

כאמור, המתיחות בין איראן למדינות המערב הגיעה לשיאים חדשים לאחר שבסוף השבוע הודיעה חברת סוויפט המנהלת את מערכת הסליקה הכספית העולמית, כי היא מנתקת את איראן משירותיה. בתגובה, הודיע בכיר איראני כי התגובה לסנקציה זו תהיה בהתאם וכי האפשרות לסגור את מיצרי הורמוז נשקלת בכובד ראש.

בתוך כך, ארה"ב הודיעה כי תשלח כוחות נוספים למזרח התיכון לאור האיומים החוזרים ונשנים של איראן לסגור את המיצרים דרכם עוברים יותר משליש מאספקת הנפט העולמית, עניין שגרם למחיר הנפט לזנק ב-2% ולהיסחר ברמות של 107 דולר לחבית.

המתיחות בזירה המזרח תיכונית לוחצת את מחירי הנפט כלפי מעלה, וכפועל יוצא מכך גם את מחירי הדלק במדינות המערב ובכללן גם בישראל. לאחר שבחודש שעבר זינק מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 למחיר שיא של כל הזמנים וחצה את רף ה-8 שקלים לליטר, רק התערבות ישירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליחה להוריד את מחיר הנפט ב-10 אגורות, באמצעות צו מיוחד שהוא הוציא.

היום עומד מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 על 7.95 שקלים או 7.74 שקלים בשירות עצמי, אך במידה ומחירו יתייקר בתחילת חודש הבא, אז מחיר ליטר בנזין אוקטן 95 ישוב ויחצה את רף ה-8 שקלים לליטר ויעמוד על 8.05 שקלים, לפי הערכות.

לאחר ששר האוצר הצהיר בחודש שעבר כי הסנקציות על איראן נותנות אותותיהן וכי מחיר הדלק יכול לזנק גם ל-10 שקלים לליטר, כעת, נשאלת השאלה האם בסוף החודש מחירי הדלק יחצו את רף ה-8 שקלים או שמא הממשלה תתערב שוב ותצליח להשאיר אותם על כנם.