חשד: בכיר בעיריית אשדוד סייע לארגון פשיעה לבצע עבירות

העובד ו-20 חשודים חברי ארגון הפשיעה נעצרו ■ הפרקליטות והמשטרה: בכוונתנו לעשות לראשונה שימוש בסעיף בחוק העוסק בעובדי ציבור המסייעים לארגוני פשיעה

הפרקליטות והמשטרה הודיעו היום (ב') כי בפעם הראשונה מאז חוקק חוק המאבק בארגוני פשיעה ב-2003, בכוונתן לעשות שימוש בסעיף 4 לחוק, העוסק בעובדי ציבור המסייעים לארגוני פשיעה. זאת נגד בכיר בעיריית אשדוד, שנעצר הבוקר בחשד כי סייע ל-20 חברי ארגון פשיעה לבצע עבירות שונות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בנוסף נעצרו גם 20 חברי הארגון, שנחשב לאחד מארגוני הפשיעה הגדולים בדרום הארץ.

סעיף 4 לחוק המאבק בארגוני פשיעה קובע כי "עובד ציבור המשתמש לרעה במעמדו או בסמכויותיו באופן שיש בו כדי לקדם את פעילותו הפלילית של ארגון פשיעה - דינו מאסר 10 שנים".

השימוש בסעיף, שייתכן שיופעל נגד בכירים נוספים בעיריית אשדוד שהיו מעורבים בפעילות האסורה, הוא חסר תקדים, ולדברי המשטרה, הוא מהווה "אירוע מכונן" בכל הקשור לנחישות הטיפול בארגוני הפשיעה וחיבורם הפסול עם עובדי ציבור".

"מדובר ביום עצוב ושחור לכל אזרחי המדינה שומרי החוק בכל מה שקשור לחיבור הפסול של הון ושלטון", מסרה המשטרה. "החשדות לכאורה בקשר של עובדי עירייה עם ארגון פשיעה גדול ומוכר הוא חיבור מדאיג ומסוכן, המדיר שינה מעינינו וצריך להדליק לכולנו מנורות אדומות".

היחידה המרכזית של מרחב לכיש מחוז דרום, בשילוב יאח"ה להב 433, יחידת יהלום וחקירות מע"מ באר-שבע ברשות המסים וכן פרקליטות מחוז דרום, ניהלו בשנה האחרונה חקירה סמויה רחבת-היקף נגד ארגון פשיעה גדול ומוכר הפועל בעיר אשדוד.

במהלך החקירה נאספו ראיות רבות המעידות, לכאורה, על קיום ארגון פשיעה בעל היררכיה ברורה ומובהקת, המבצע עבירות הימורים לא חוקיים לאורך שנים בהיקפים של עשרות מילוני שקלים, סחיטה ודמי חסות מעסקים וגבייה אלימה, עבירות מס חמורות במיליוני שקלים, הלבנת הון וחבירה מדאיגה וחמורה לעובד בעיריית אשדוד.

חומר הראיות מצביע לכאורה על שיטת פעולה מאורגנת, שיטתית, רצופה ומתמשכת, תוך חיבור וניצול קשרים עם עובדי העירייה לקידום מטרות ארגון הפשיעה והשגת רווחים.

הבוקר, עם מעבר החקירה מפעילות סמויה לגלויה, יצאו עשרות חוקרים ובלשים לביצוע מעצרים של עשרות חברי ארגון הפשיעה והעובד בעיריית אשדוד.

במהלך ביצוע המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובבתי העסק השונים המופעלים על-ידי אותם חשודים, אשר במהלכם נתפסו למעלה ממיליון שקל במזומן, 11 כלי רכב יוקרתיים, 7 בתים, 3 עסקים ומספר חשבונות בנק.

מדובר ברכוש רב בשווי עשרות מילוני שקלים שהושג על-פי החשד בפשע, ואשר יש בכוונת גורמי החקירה לחלט את הרכוש שנתפס במלואו.

העצורים נלקחו לחקירה במשרדי ימ"ר לכיש, יהלום ויאח"ה, ובמהלך היום יובאו לדיון בבית המשפט בבקשה להארכת מעצרם.