איכות השלטון: לבחון את מינוי עו"ד נויפלד ליועמ"ש משרד התקשורת

תוהה: איך מי שכשלה במינוי לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין מקבלת את תפקיד היועצת המשפטית של משרד התקשורת?

התנועה לאיכות השלטון מטילה זרקור על נסיבות המינוי של עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועצת המשפטית של משרד התקשורת. בהודעה שפרסמה התנועה, היא מבקשת לקבל לידיה את כל החומר הרלוונטי הנוגע לנסיבות המינוי של נויפלד, כדי שתוכל להחליט כיצד לפעול.

לדברי התנועה, "היועץ המשפטי למשרד התקשורת חייב להיות משפטן בעל שיעור-קומה, בעל הבנה כלכלית של השוק, המהווה אוטוריטה מקצועית בתחום, כמו גם אדם בעל כישורים ניהוליים הולמים וניסיון מוכח בניהול לשכה משפטית בסדר גודל של הלשכה המשפטית של משרד התקשורת.

"הלשכה המשפטית במשרד התקשורת היא אחת מהלשכות המשפטיות הגדולות ביותר ומהמורכבות ביותר במשרדי הממשלה. הרגולציה על שוק התקשורת הינה מהקשות והחשובות שבמשק הישראלי , זהו שוק החולש על מיליארדי שקלים, שוק מרובה שחקנים, הדורש רפורמות רבות ועמידה איתנה מול בעלי אינטרסים".

בפנייה לשר התקשורת, לנציב שירות המדינה ולחברי ועדת הבוחנים לבחירת היועץ המשפטי למשרד התקשורת, מציינת התנועה כי "חשיבות בחירת האדם המתאים ביותר לתפקיד זה אף מתחדדת לאור הביקורת החריפה שנמתחה בשנים האחרונות על משרד התקשורת ועל הלשכה המשפטית של משרד התקשורת בפרט, שמצאה ביטוי בפרשת התדרים של חברת פרטנר תקשורת.

"בביקורת שנמתחה על-ידי מבקר המדינה נקבע, למעשה, כי ההתנהלות של משרד התקשורת הובילה למניעת הכנסות של 35 מיליון שקל מהמדינה, לפגיעה בתחרות ההוגנת בין החברות הסלולריות ולמתן יתרונות כלכליים לחברה אחת בלבד.

"בנוסף, בבג"ץ סלקום נגד משרד התקשורת דחה בית המשפט את פרשנות משרד התקשורת לעניין מניין השנים לצורך שיעור האגרה המדורג".

לאור האמור לעיל, התנועה סבורה כי יש ללמוד את הכשלים ולאתר מועמד שיענה על הצרכים הספציפיים של הלשכה בזמנים אלה, ולכן, ראשית לכל, ביקשה התנועה במכתבה לתהות על הסיבה מדוע המכרז לבחירת היועץ המשפטי למשרד התקשורת לא היה מכרז חיצוני.

התנועה סבורה כי ראוי היה שמכרז זה היה מכרז חיצוני, ולכל הפחות בחירת המתמודד הייתה צריכה להיות בחירה מוקפדת מתוך כלל משרדי הממשלה.

כמו כן, מבלי לפגוע בכבודה של עו"ד דנה נויפלד ומבלי לגרוע מכישוריה, הרי שנוכח האמור לעיל ציינה התנועה במכתבה כי בחירתה מעוררת מספר שאלות: ראשית, כמו בבחירת היועצת הקודמת, גם היום המתמודד שזכה שימש ערב בחירתו בתפקיד רפרנט תקשורת למשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פיסקאליים, דבר זה מעורר תחושה לא נוחה של מעין "מסלול קידום" מובנה.

עוד ביקשה התנועה לקבל הבהרות לעניין הכישורים המקצועיים והניסיון הניהולי של עו"ד נויפלד, נוכח העובדה שהיא בעלת ותק של 7 שנים בלבד במשרד המשפטים.

כמו כן, התנועה מציינת במכתבה כי עו"ד נויפלד הפסידה בעבר את המכרז לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין - תפקיד בעל דרישות והיקף עבודה קטן משמעותית מהמשרה אליה מונתה.