בכיר בחלמיש נחקר בגין מסמך החשוד כמפוברק

הפרקליטות בוחנת אם להגיש כתב אישום נגד הבכיר בחשד לכאורה לזיוף מסמך שמטיל דופי במנהלת אגף ההנדסה לשעבר בחברה

הפרקליטות בוחנת אם להגיש כתב אישום נגד בכיר בחברה הממשלתית חלמיש: הבכיר נחקר במפלג לחקירות הונאה של משטרת מחוז תל-אביב בחשד לכאורה לזיוף מסמך, שמטיל דופי במנהלת אגף ההנדסה לשעבר בחברה - כך נודע ל"גלובס".

חלמיש, שבבעלות משרד השיכון ועיריית תל-אביב, מנהלת עשרות מיליוני שקלים שמקורם במכירת דירות ממצבור הדיור הציבורי, וכספים משכ"ד מסובסד. לפני 3 שבועות אמר נציג אגף החשב הכללי באוצר כי בקופתה 260 מיליון שקל ממכירת דירות.

המסמך המדובר הועבר לעו"ד ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת עיריית תל-אביב, שהגיש תלונה. החשד לכאורה הוא כי הדוח, המטיל על הבכירה אחריות לשורה של תקלות ועלויות חריגות בפרויקט של חלמיש, מזויף, לדברי מקורביה. הדוח נכתב על נייר של משרד המבקר הפנימי של חלמיש, אך ב-2010 הכחיש מבקר חלמיש שכתב את המסמך.

לדברי לדיאנסקי, "מדובר בפרשה חמורה ביותר, שממנה עולים לכאורה חשדות לזיוף דוח ביקורת כנגד מי ששימשה מנהלת אגף ההנדסה בחלמיש. מאחר שמבקר הפנים של חלמיש הודיע כי הדוח לא נכתב על-ידו, ואיש אינו מקבל אחריות על כתיבתו, מדובר לכאורה במסמך שזויף, נוסח 'מסמך הרפז', במטרה לכאורה לפגוע במנהלת הבכירה".

עוד אמר לדיאנסקי כי הוא "רואה בחומרה את העובדה שבמשך שנה וחצי מאז פורסם הדוח הוא לא הועבר לרשויות האכיפה. לכאורה יש ניסיון למסמס את העניין".

מקורבים לבכירה שהושמצה לכאורה בדוח הדגישו כי היא עזבה את חלמיש מסיבות אחרות; המסמך הופץ טרם עזיבתה.

בתגובה לידיעה מסר הבכיר בחלמיש: "אני מצר על מסע ההשמצות שגורמים אינטרסנטיים מבקשים לעשות לי, ובטוח שעד מהרה יתבררו המניעים העומדים מאחורי ריצת האמוק אל התקשורת. אני שומר על כל זכויותיי, ובהחלט לא אהסס לנקוט אמצעים משפטיים נגד כל פרסום משמיץ".