ניסיון להגדיל השחקנים במיזם התקשורת של חח"י

מתבצעת בדיקה משפטית של השינויים שנדרשים ומה יהיו ההשלכות שלהם

הדרישות לשינויים במסגרת מכרז תשתיות התקשורת של חברת חשמל, עשויים להגיע עד כדי שינוי מהותי בתנאי המכרז ויצירת מכרז בעל מאפיינים ותנאים חדשים לגמרי, כך עולה מישיבה שנערכה אתמול אצל שר התקשורת משה כחלון ובו הוסברה המשמעות של הכנסת שינויים במכרז.

יחד עם זאת בפגישה נבחנו אפשרויות שונות שלא יחייבו עיכובים אך שיאפשרו ליותר מתמודדים להשתתף במכרז. ככל הנראה ועדת המכרזים הגיעה למסקנה שהתלות שלה בשני מתמודדים כפי שזה נראה כרגע, לא פועלת לטובת התהליך, ולכן יש לחפש דרכים להרחיב את מספר השחקנים שיתמודדו במכרז וזאת תוך השתדלות שלא לחרוג בצורה משמעותית מבחינת לוח הזמנים של המכרז. שתי הקבוצות הן קבוצת רם בלינקוב, וקבוצת אלביט. ישנן עוד שתי קבוצות שרשומות אך כרגע הן לא נתפשות כמובילות וכמי שיילכו עד הסוף - קבוצת ויה אירופה, וחברת BATM הישראלית.

יחד עם זאת כפי שזה נראה עכשיו לא יהיה מנוס מדחייה של כמה חודשים במכרז אם רוצים להביא משקיעים חדשים שייכנסו לתהליך, כיוון שייקח להם זמן רב להבין במה מדובר וכלל לא בטוח שאכן יצליחו הגופים השונים לגייס משקיעים חדשים.

במסגרת השינויים שנשקלים שכבר פורסמו, (כמו הארכת תקופת הפריסה, והקלות בשירות האוניברסלי, מתן אפשרות מכירה ישירה ללקוחות עסקיים גדולים, וכדומה) חלק מהניירת נוגעת לטיוטת הרישיון של המיזם, וחלק לתנאי המכרז עצמו, ולפיכך ההיתכנות של המיזם כרגע היא בעייתית, ולא מן הנמנע שתידרש כאן חשיבה מחודשת. לכן כרגע נעשית בדיקה משפטית כדי לאמוד את המשמעויות של השינויים שרוצים להכניס במכרז.