אקירוב: "אהוד ברק היה יכול לקבל יותר על הדירה שלו"

אלפרד אקירוב לרדיו 103FM: "כל מי שקונה פעם ראשונה, צריך לתת לו זכאות לקנות דירה ע"י סבסוד של קרקעות של המדינה. שימכרו דירה ב-100 אלף שקל"

"בתקופה שלפני המכירה אהוד ברק קיבל מחירים יותר טובים והוא לא רצה למכור. לדירה יש שווי יותר גדול", כך אמר היום אלפרד אקירוב בראיון ברדיו 103, כשהוא מתייחס למכירת דירתו של אהוד ברק במגדלי אקירוב.

נזכיר כי שר הביטחון ברק מכר בימים האחרונים את דירתו בקומה ה-31 במגדלי אקירוב, תמורת 26.5 מיליון שקל. כבר באוגוסט 2008 החליטו אהוד ונילי ברק למכור את דירתם המפוארת שבמגדל אקירוב (המערבי), המשתרעת על שטח של 450 מ"ר, אולם אז לפני פרסומים בתקשורת עמד תג המחיר על 40 מיליון שקל. לדברי מקורביו של ברק, הוא הציע דווקא "רק" כ-30 מיליון שקל עבור הרכישה. הדירה, שנמכרה בסופו של דבר ב-26.5 מיליון שקל, משועבדת במשכנתא עד מסגרת של 12 מיליון שקל, הסכום שאותו (פחות או יותר) שילם ברק בעת הרכישה בשנת 2003.

כשנשאל לגבי קנייה של נכסים על ידי יהודים מחו"ל, השיב אקירוב כי "יהודים קנו דירות כדי לבוא לחגים ולתקופות מסוימות לארץ. חלקם הופכים להיות ישראלים ועושים עלייה ואנחנו קונסים אותם. מגיע לזה פרס הטמטום. זה הכניס דולרים למדינה. אלה יהודים - לא צריך להטיל עליהם קנסות. כל יהודי צריך שיהיה לו קשר למדינת ישראל. גם כשנתניהו נוסע לארה"ב הוא הולך לקהילה היהודית".

אקירוב המשיך והתייחס לזכאות לדיור בר השגה ואמר כי "אם הממשלה תחליט שהיא רוצה שכל אדם שקונה פעם ראשונה דירה - ולא לפי החלטות של מי שיש לו חמש או שבע דירות, חמישה ילדים או אם הוא מתחתן - כל בחור או בחורה שקונים פעם ראשונה צריך לתת להם זכאות לקנות דירה על-ידי סבסוד של קרקעות של המדינה. למה מוכרים כל כך יקר? שימכרו דירה במאה אלף שקל".

אקירוב סיפק גם תחזית קודרת לגבי שוק הנדל"ן בשנה הקרובה, כשאמר כי אין היצע, אין מימון לדירות והבנקים לא נותנים כסף.