הרשות השנייה תקים צוות לבדיקת הטענות נגד "האח הגדול"

כך הוחלט לאחר דיון שנערך במועצת הרשות בהשתתפות נציגי קשת וקופרמן הפקות ■ הצוות יבחן את הטיפול הרפואי שניתן למתמודדים ואת האחריות של הזכיין

מועצת הרשות השנייה החליטה על הקמת צוות בדיקה לבחינת הטענות נגד "האח הגדול". זאת לאחר דיון ארוך שהתקיים הערב (ב') במועצה, בהשתתפות נציגי הנהלת קשת והפקת התוכנית, ובהן מנכ"ל קשת, אבי ניר; המפיק אלעד קופרמן, בעלי חברת קופרמן הפקות; אחראית מערך הדוברות של קשת, טלי גורן; והיועצת המשפטית של קשת, עו"ד זוהר קדמון-סלע.

לאחר יום סוער במיוחד שהחל ב-9:00 בבוקר בוועדת החינוך של הכנסת, הגיעו נציגי קשת לדיון במועצת הרשות השנייה. הדיון כלל שאלות רבות מצד חברי המועצה ותשובות מצד קשת וההפקה לטענות לפיהן חולקו כדורים פסיכיאטריים למתמודדים ב"האח הגדול".

במהלך הדיון החליטה כאמור המועצה על הקמת צוות בדיקה מיוחד בראשות מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ובשיתוף סמנכ"ל טלוויזיה והיועצת המשפטית של הרשות.

בין המשימות שהוגדרו לצוות: הגשת דוח מפורט שיכלול התייחסות לטיפול הרפואי שניתן למתמודדים בתוכנית והאחריות הכוללת של הזכיין.

בנוסף, ההצוות ישתמש במסקנות הוועדות המקצועיות שהוקמו על-ידי משרד הבריאות והלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, לגבי הטיפול הרפואי והנפשי בתוכנית ולגבי התנהלותו של ד"ר אילן רבינוביץ'.

כמו כן, הצוות ירכז את הממצאים שיתקבלו מהשאלונים שנערכו בקרב משתתפי תוכניות הריאליטי ב-4 השנים האחרונות.

המועצה תבחן האם היו הפרות של כללי הרשות בעונה השנייה של התוכנית, וכן תבחן באיזה אופן לעדכן את ההנחיות, הכללים והקוד האתי שמבטיחים את שלומם וביטחונם של המשתתפים התוכניות טלוויזיה בכלל ובתוכניות ריאליטי בפרט.

היכן עובר הגבול?

אחד הצירים המרכזיים שסביבם נסוב הדיון במועצת הרשות השנייה היה היכן עובר קו הגבול בין איש מקצוע מתחום הרפואה לבין אנשי ההפקה, וכן שאלת האחריות של קשת וקופרמן הפקות בכל הקשור להיבטים הרפואיים של המתמודדים. "אולי תגידו שגם רופא השיניים שטיפל במתמודדים הוא 'מטעם' ההפקה?", העירו בציניות אנשי קשת.

קופרמן, שסיפר בדיון כי באחרונה הוא "מתחזק" ואף הולך לשיעורי גמרא, הדגיש כי המתמודדים בתוכנית חשובים לו, והדגים זאת בכך שסיפר כי הוא חילק ספרי קודש למתמודדים לפני הכניסה לבית "האח הגדול".

גורמים ברשות השנייה העריכו היום כי ככל הנראה תוך שבועיים יתחילו להגיע נתונים ותשובות מהבדיקות של שתי הוועדות שהוקמו - זאת של לשכת האתיקה הרפואית וזאת של הרשות השנייה.