מניית היום: מזנקת 7% ברקע יעילות בטיפול באוטם שריר הלב

פלוריסטם דיווחה היום כי במסגרת ניסויים פרה-קליניים בבעלי חיים, נמצא שתאי הגזע מהשליה שלה עשויים להיות יעילים לטיפול באוטם חריף של שריר הלב

פלוריסטם דיווחה היום כי במסגרת ניסויים פרה-קליניים בבעלי חיים, נמצא שתאי הגזע מהשליה שלה (PLX) עשויים להיות יעילים לטיפול באוטם חריף של שריר הלב.

בניסוי, במסגרתו נבחנו התאים בחיות עם אוטם חריף של שריר הלב, הוכח כי התאים שיפרו באופן משמעותי מספר מדדים לבביים בבעלי החיים שטופלו.

במהלך הניסוי, לעשרים עכברים נגרם התקף לב. מיד לאחר גרימת התקף הלב הוזרקו לאזור אוטם שריר הלב תאי PLX או תמיסה ללא תאים בקבוצת הביקורת. כעבור 4 שבועות בוצעה בדיקת אקו לב חיצונית. העכברים הומתו והלבבות שלהם נבדקו, כאשר הבדיקות הדגימו תפקוד משופר של התכווצות הלב של העכברים אשר קיבלו את תאי הגזע מהשליה, בהשוואה לעכברים בקבוצת הביקורת. בנוסף, הלבבות שטופלו בתאי PLX הראו אוטמים בגודל קטן יותר באופן משמעותי.

מנכ"ל החברה זמי אברמן ציין כי "תוצאות אלה הן דוגמה לאפשרות השימוש המעשי בתאים שלנו בתחום מחלות לב. זוהי אינדיקציה בעלת שווי שוק של מיליארדי דולרים, וחברות תרופות רבות מנסות לספק פתרונות חדשניים לאנשים הסובלים מאיסכמיה לבבית".