בשורה לרוכבי האופנועים: צפו להוזלה בתשלומי הביטוח

המפקח על הביטוח במשרד האוצר פרסם טיוטת חוזר ביטוח, הקובעת הוזלה בתעריפי הביטוח החל מ-1 במאי ■ ההוזלה: לרוכבי אופנועים עד 250 סמ"ק בגיל 21 עד 39

המפקח על הביטוח במשרד האוצר פרסם אתמול (ב') טיוטת חוזר ביטוח, הקובעת כי החל מ-1 במאי 2012 יוזלו תעריפי הביטוח לרוכבי האופנועים המבוטחים בפול.

הוראות החוזר כוללת הוזלת תעריפי ביטוח לרוכבי אופנועים בנפח מנוע עד 250 סמ"ק, שאינם משמשים לצרכים עסקיים, הוזלה לרוכבים בגיל 21 עד 39, הגדלת ההנחה בגין השתתפות עצמית מ-20% ל-30%, וכן אפשרות ביטוח לשני נהגים נקובים באופנוע בתעריף מופחת.

במקביל להוזלת המחירים, ביטל המפקח את התלות של תעריפי חברות הביטוח בגובה תעריפי הפול, צעד שיסייע להרחבת היצע הביטוח לרוכבי אופנועים ויגביר את התחרות בשוק זה.

כמו כן, קובע המפקח כי הפרמיות עבור כלי רכב פרטיים ומסחריים המבוטחים בפול, ישקפו את היסטוריית התאונות וההרשעות של הנהג. במסגרת זו, עודכנו פרמיות הביטוח לרוכבי אופנועים בהתאם להיסטוריית התאונות וההרשעות של הרוכב כאמור.

המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, ציין כי "התעריפים החדשים שנקבעו מהווים הקלה לנהגים המתקשים לעמוד בתעריפי ביטוח יקרים תוך הגברת התמריץ הכלכלי לנהיגה זהירה".