נתניהו מקפיא רפורמת התכנון והבנייה עד להודעה חדשה

נכשלו המגעים בין ש"ס לישראל ביתנו על רקע קריטריון כושר ההשתכרות ■ סוגיית כושר ההשתכרות בדיור מוזל "תיבחן לעומק"

רפורמת המרפסות, שהיתה אמורה להגיע להצבעה היום (ג') בוועדת הפנים של הכנסת, תידחה לפי שעה למושב הבא של הכנסת.

בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי נתניהו מבקש "לבחון לעומק" את סוגיית כושר ההתשכרות בתקופה הקרובה. במהלך הפגרה ייבחנו במשרד ראש הממשלה את כל ההסתייגויות שצורפו לרפורמה.

במהלך סיור שקיים היום בחיפה התקשר נתניהו למנכ"ל משרדו, הראל לוקר, ואמר לו: "כמו שיש לנו ננו-טכנולוגיה, כך צריך לדאוג שתהיה לנו ננו-ביורוקרטיה".

כזכור, בחודש שעבר החליט נתניהו לדחות את ההצבעות על הרפורמה לקריאה שנייה ושלישית למושב הכנסת הבא בעקבות בקשתם של הח"כים ללמוד את השינויים שהוכנסו בנוסחי הרפורמה ברגע האחרון יחסית. על אף החלטתו זו ביקש נתניהו בחודש שעבר לאפשר את הדיונים בהסתייגויות לסעיפי הרפורמה בוועדה המשותפת (פנים-כלכלה) עוד במושב הכנסת הנוכחי. אבל לאור התפוצצות המגעים בין ישראל ביתנו וש"ס היום, נראה שאף מטרה זו, שמהותו סיום דיוני הוועדה המשותפת במושב הנוכחי, לא תתממש.

חוסר ההסכמה בין ישראל ביתנו וש"ס טמונה ברצונה של הראשונה להעביר את הדיון בקריטריונים לזכאות במסלול מחיר למשתכן לממשלה, כך שלישראל ביתנו יהיה בדיון זה נציג שיוודא להכניס את מרכיב מיצוי כושר ההשתכרות והשכירות לטווח ארוך במסגרת הקריטריונים. אתמול, בזמן שדיוני הוועדה המשותפת הושהו, השיגה ישראל ביתנו הסכמים עם ראש הממשלה נתניהו, לפיהם הממשלה תצביע ב-1 באפריל על מיצוי כושר השתכרות במסלול מחיר למשתכן ועל שכירות לטווח ארוך, אולם עניין זה נתקל בחוסר הסכמה מצד שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס.

יצוין כי ישראל ביתנו לא מתנגדת לרפורמה בחוק התכנון והבנייה, אולם היא משתמשת בדיונים המסכמים של הוועדה המשותפת כהתניה שדרכה היא מקווה להשיג את מרכיב מיצוי כושר ההשתכרות במסלול המחיר למשתכן.