עובדי תנובה: "אם עד יום ראשון אין הסכם, ננקוט בשביתה"

המו"מ בין ועד העובדים והנהלת תנובה הסתיים ללא תוצאות ■ יו"ר הוועד: הצטברו במחסנים כמויות של קוטג' - נתרום אותו ליחידות צה"ל ולעמותות לנזקקים

עובדי תנובה ממשיכים בעיצומים. פגישת המשא-ומתן בין ועד עובדי תנובה והנהלת החברה הסתיימה ללא תוצאות, כאשר הפערים במשא-ומתן עדיין גדולים - כך נמסר מהודעה של ועד עובדי תנובה.

החל מהלילה (ג') מחריפים עובדי תנובה את צעדי המחאה ומפסיקים את שיווקם של כל סוגי השוקו מתוצרת תנובה. במקביל נמשכת אי-אספקת הקוטג' לרשתות השיווק והמרכולים, למעט בתי-חולים ובתי-אבות.

יו"ר ועד העובדים של תנובה, אחיאב שמחי, התנה את הוצאת הקוטג' מהמחסנים, שם הצטברו כמויות של המוצר לאחר שלא חולק לרשתות השיווק, בחלוקתו כתרומה ליחידות צה"ל ולעמותות לנזקקים בלבד.

מוועד העובדים נמסר כי אם עד יום ראשון לא תהיה התקדמות במשא-ומתן ולא ייחתם הסכם, ועד העובדים ינקוט צעדי שביתה.

מתנובה נמסר: "הנהלת תנובה הציעה לוועד הצעה הוגנת בכל קנה-מידה. מדובר בצעד שיפגע בצרכנים, בתנובה ובעובדיה, ועל כך אנו מצרים. אנו קוראים לוועד העובדים לנהוג באחריות במציאות המורכבת העומדת בפני החברה ומתנצלים בפני הצרכנים שלנו על הפגיעה בהם".

העיצומים החלו בעקבות הסחבת במשא-ומתן בין ועד העובדים להנהלה על הסכם שכר חדש, במקום ההסכם שפג ביוני האחרון. בפברואר הוכרז סכסוך עבודה בתנובה. לפני כחודש ביקש ועד העובדים של תנובה מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה ולפתוח מיד בהליכים לקראת השבתה, וזאת בעקבות פיצוץ המשא-ומתן בינם לבין נציגי הנהלת החברה על חידוש הסכם השכר.