האם טיזר במוסף "ממון" הפיל את מניות "לוויתן"?

(עדכון) - סקטור הגז-נפט שוב התגלה כרגיש במיוחד לשמועות ומידע מוטעה: מניית רציו סיימה בצניחה של 7.2% לאחר שאיבדה עד 19% במהלך המסחר; מניית דלק קידוחים ירדה ב-1.35% ואבנר איבדה 1.76% ■ צפו בטיזר השגוי

מניות קידוח "לוויתן" צנחו היום בבורסה בשיעורים חדים, מבלי הודעה כלשהי מצידן. גם בדיקה של "גלובס" עם החברות לא העלתה כל סיבה רשמית לנפילות, וגם מפעילת הקידוח נובל אנרג'י מסרה כי "אין כל חדש, הקידוח נמשך כרגיל".

אז מה בעצם הפיל את מניות הגז? אין ודאות מוחלטת, אבל ייתכן שטיזר שפורסם במוסף "ממון" של עיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר, הוסיף לבהלה של המשקיעים שהגיבו לשמועות שרצו היום בשוק על קשיים בקידוח "לוויתן 1", הקידוח למטרת הנפט.

בראשית עמוד 3 במוסף "ממון" פורסם היום טיזר שאומר: "הופסק קידוח הנפט ב'לוויתן'". הטיזר הפנה לעמוד הבא (4), אך בפועל שום כתבה בנושא לא פורסמה במוסף.

מניית רציו סיימה בצניחה של 7.2% לאחר שאיבדה עד 19% במהלך המסחר. מניית דלק קידוחים סיימה בירידה של 1.35% לאחר ירידה של 3.4% במסחר. מניית אבנר ירדה בסיום ב-1.76% לאחר ירידה של 3.73% במהלך המסחר.

כפי שידוע, לשמועות וטענות שעוברות בין המשקיעים מפה לאוזן יש עוצמה חזקה ולעתים, כמו שקרה היום, הן יכולות להביא לנפילות חדות של מניות בבורסה. אז ייתכן כי הקשר הוא מקרי בהחלט, אבל לא מן הנמנע שמה שהצית היום את ה"אש" במניות הגז-נפט, הוא אותר טיזר בעיתון שלא הוביל לאף כתבה, ובעצם הוביל לפאניקה ולמכירת חיסול בבורסה.

מ"ידיעות אחרונות" טרם נמסרה תגובה.