היעד הספורטיבי הבא של קטאר?

"קטאר הולדינגס", גוף ההשקעות של האמירות, הגדיל ל-12.8% את חלקו בתאגיד המדיה הצרפתי לאגרדר, שמחזיק בחברת שיווק הספורט ספורטפייב

המעורבות של קטאר בספורט ממשיכה להתרחב, הפעם דרך אחיזה בתאגיד המדיה הצרפתי לאגרדר (Lagardere). "קטאר הולדינגס", גוף ההשקעות של האמירות, הגדיל את חלקו בחברה ל-12.8%, עניין שעשוי להיות בעל השלכות גדולות גם בתחום הספורט, לאור העובדה שלאגרדר מחזיקה, בין היתר, את חברת שיווק הספורט ספורטפייב, שנחשבת לאחת מהגדולות בעולם בתחומה.

ספורטפייב מחזיקה כיום בזיכיונות למכירת זכויות ספורט של כמה מהאירועים הגדולים בעולם, ביניהם המשחקים האולימפיים בריו דה ז'ניירו ב-2016 ומשחקי החורף בסוצ'י ב-2014. בנוסף, היא מחזיקה בהסכמים עם התאחדויות כדורגל לאומיות למכירת זכויות שידור של משחקים, בהסכמים למכירות זכויות שמיות לאצטדיונים ועוד.

לאגרדר רכשה את ספורטפייב ב-2006 עבור 856 מיליון אירו. כיום היא ממשיכה להפעיל תחת השם "ספורטפייב" 12 נציגויות ספורט באירופה, ובכלל זה בישראל.

המעורבות של קטאר בספורט ובכדורגל העולמי בפרט ניכרים באופן ברור מאוד בשנתיים האחרונות. הקטארים, שזכו באירוח מונדיאל 2022, השלימו לא מכבר השתלטות על 100% מהאחזקות של מועדון הכדורגל הצרפתי פ.ס.ז', ובנוסף רכשו, באמצעות רשת אל-ג'זירה, מגוון של זכויות שידור.

הגדלת האחזקות של קטאר הולדינגס קשורה על-פי הערכות גם למצב הכלכלי של לאגרדר: החודש פרסם התאגיד הצרפתי את הדוחות לשנת 2011, מהם עולה כי הפסדיו הסתכמו ב-707 מיליון אירו, מתוכם יותר מ-500 מיליון אירו מיוחסים לעסקי הספורט של החברה.