עוד נזיפה לח"כ חנין זועבי: נסעה לחו"ל ללא אישור הכנסת

בחודש פברואר הצטרפה זועבי לנסיעה לדוחא במימון משרד החוץ של קטאר והליגה הערבית ■ וועדת האתיקה הסתפקה בנזיפה לנוכח העובדה שהיא פנתה לוועדה יום לאחר חזרתה לארץ והתנצלה שלא פנתה קודם לכן כי החליטה לנסוע "ברגע האחרון"

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה לנזוף בח"כ חנין זועבי לאחר שזו נסעה לחו"ל על חשבון גורמים חיצוניים ולא ביקשה את אישור הכנסת. בחודש פברואר האחרון, הצטרפה זועבי לנסיעה לדוחא שבקטאר במימון משרד החוץ של קטאר והליגה הערבית. על פי תקנון הכנסת על זועבי היה לבקש אישור מראש מוועדת האתיקה. ח"כ שלא מעביר את פרטי הגוף המממן שבוע מראש לוועדה מחוייב בדרך כלל במימון הוצאות הנסיעה והעברתן לאוצר המדינה, כפי שמקובל לגבי מתנות שקבלתן אסורה.

אלא שהפעם החליטה הוועדה להסתפק בנזיפה לזועבי לנוכח העובדה שהיא פנתה לוועדה יום לאחר חזרתה לארץ והתנצלה שלא פנתה קודם לכן כי החליטה לנסוע "ברגע האחרון". עם זאת, זועבי לא צירפה כל הזמנה או מסמכים רלוונטיים. רק לאחר שפנתה הוועדה אליה, העבירה זועבי את את ההזמנה בצירוף תוכנית הכנס.

לא מדובר בפעם הראשונה שזועבי נוסעת לחו"ל במימון גורם זר ללא בקשת אישורה של ועדת האתיקה והיא אף קיבלה כמה התרעות בנושא, אולם לנוכח התנצלותה, החליטה הוועדה להסתפק הפעם רק בנזיפה.