מנכ"ל מקדונלד'ס ג'ים סקינר פורש אחרי 7 שנים

לזכות סקינר נזקפת הבראת החברה, שמנייתה עלתה ביותר מפי 3 בתקופת כהונתו

מנכ"ל מקדונלד'ס, ג'ים סקינר, שמונה לתפקיד לאחר שתקופות כהונתם של שני קודמיו הסתיימו באופן פתאומי, פורש לאחר 7 שנים שבהן שימש ככוח מייצב בהנהגת רשת ההמבורגרים הגדולה בעולם.

מנהל התפעול הראשי של מקדונלד'ס , דון תומפסון בן ה-48, יחליף את סקינר החל ב-1 ביולי, בחילוף משמרות שיתבצע באופן חלק להערכת האנליסטים. המינוי יהפוך את תומפסון לאחד הבולטים ביותר מבין המנכ"לים האמריקנים ממוצא אפריקני.

סקינר, 67, ניהל את מקדונלד'ס מנובמבר 2004, ולזכותו נזקפת הבראת החברה, שמנייתה עלתה ביותר מפי שלושה בתקופת כהונתו. סקינר יתפטר גם ממועצת המנהלים של רשת המזון המהיר, שסניפיה הרבים פזורים כמעט בכל מקום בעולם.

החברה לא ציינה את הסיבה לעזיבתו של סקינר, אך אנליסטים טוענים כי על אף שהתפטרותו לא הייתה בבחינת הפתעה גמורה, היא התרחשה מוקדם מהצפוי.

"החשד שלי הוא שלדעתו החברה נמצאת במקום ממש טוב... ושמינויו של דון יבטיח שהחברה תהיה בידיים טובות. הוא מילא את המשימה שאותה הוא יצא למלא", אמר לארי מילר, אנליסט ב-RBC קפיטל מרקטס.

אנליסטים מעריכים כי תומפסון, שניהל בעבר את פעילות החברה בארה"ב, ימלא בהצלחה את תפקיד המנכ"ל.

"דון תומפסון הוכיח את עצמו כביצועיסט מעולה וכמנהל חזק, וזה יתרום להרגעת חששות המשקיעים", אמרה שרה דנטורה, אנליסטית בברנסטין ריסרץ'.

"כל מה שדון עשה השיג את המטרה בהצלחה רבה", אמר מילר מ-RBC קפיטל מרקטס. "זה לא יגרום אפילו לעצירה הכי קלה בהתקדמותה של מקדונלד'ס".

לאחר פרסום הידיעה על מינויו של תומפסון, נשארה מניית החברה כמעט ללא שינוי בסחר אלקטרוני לאחר סגירת המסחר, וירדה ב-0.1% ל-96.60 דולר.

טיפוס מהיר

סקינר החל את הקריירה שלו כמנהל מסעדה מתמחה באילינוי, וטיפס במהירות בסולם הדרגות בחטיבת החברה בארה"ב. ב-1992 הוא הצטרף לצוות ההנהלה הבינלאומי של החברה, וכיהן כסגן יו"ר לפעילויות מקדונלד'ס באסיה, במזרח התיכון, באפריקה ובאמריקה הלטינית.

זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד יצא לאקרנים הסרט הדוקומנטרי "לאכול בגדול", שמתח ביקורת חריפה על תעשיית המזון המהיר בכלל ועל מקדונלד'ס בפרט.

בעקבות הסערה הציבורית שחולל הסרט, ביטלה מקדונלד'ס את ההוראה לעובדי הסניפים לשאול את הלקוחות אם ברצונם לקבל את המנה הגדולה ביותר. כמו כן, החברה הוסיפה לתפריט מאכלי "פרמיום" במחיר נמוך, עיצבה מחדש את הסניפים והאריכה את שעות פעילותם. הודות למהלכים אלה נרשם רצף של 9 שנות עלייה במכירות.