המדינה תסבסד ב-10 מ' ש' הזוכה במסלקה הפנסיונית

באוצר מעריכים כי המסלקה תחל לפעול עד סוף 2013 ■ בשלב הראשון תתאפשר העברת מידע בין גופים מוסדיים לבין מפיצים בעלי רשיון ייעוץ ושיווק פנסיוניים בלבד

משרד האוצר ממשיך במאמצים להקים מסלקה פנסיונית מרכזית. ועדת המכרזים המיוחדת לעניין זה פרסמה את השלב הסופי במכרז, ושחררה את המסמכים להקמת המסלקה והפעלתה. באוצר מציינים כי ההסכם עם הספק שייבחר צפוי להיחתם באוגוסט השנה וכי ההתקשרות עמו תהיה לתקופה של 10 שנים.

תפעל במלואה מסוף 2015

באוצר מעריכים כי המסלקה תחל לפעול עד סוף 2013. בשלב הראשון תתאפשר העברת מידע בין גופים מוסדיים לבין מפיצים בעלי רשיון ייעוץ ושיווק פנסיוניים בלבד. השלב השני שיכלול גם סליקת מידע לחוסכים וסליקת בקשות לביצוע פעולות, צפוי להתחיל כעבור שנה. מסוף 2015, תפעל המסלקה הפנסיונית במלואה.

המכרז הוא מאמץ שני של המדינה להקים מסלקה. בעבר ניסתה לקדם את המהלך באמצעות חברה פרטית בבעלות הגופים המוסדיים, היועצים והמשווקים. כעת מוסיפה המדינה למכרז גם סבסוד מצידה, ותעניק לזוכה מענק חד פעמי בסך 10 מיליון שקל לצורך הקמת המסלקה. הגופים המוסדיים ישלמו דמי שימוש הנאמדים ב-50% מהעלות השנתית של הפעלת המסלקה.

ההשתתפות של כל גוף תיקבע לפי החלק היחסי בנכסים המנוהלים בשוק החיסכון הפנסיוני. המוסדיים ה"רגילים" יידרשו לשלם כ-3 מיליון שקל בשנה. גוף מוסדי שאינו מנהל מוצר פנסיוני שניתן להצטרף אליו או להעביר אליו כספים המנוהלים במוצר פנסיוני אחר לפי חוק (בעיקר קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר "עמיתים", ר.ש) - יזכה להטבה והוזלה בחישוב חלקו היחסי במימון המסלקה. המעסיקים והחוסכים ישלמו למסלקה בהתאם להיקף השימוש שלהם בשירותיה בפועל, ולפי תעריף קבוע לפעולה.