ישראמקו: פוטנציאל הגז ב"תמר" גדל ל-9.71 TCF גז טבעי

זאת לאחר מידע שנאסף בעקבות קידוחי ההפקה ■ באוגוסט 2011 עודכנו הרזרבות ב"תמר" ל-9.1 TCF ■ ישראמקו: ייתכן שיש רזרבות נוספות בהיקף של 1.56 TCF מה שעשוי לאפשר הפקה של עד עד 11.27 TCF גז טבעי

שותפות הגז-נפט ישראמקו יהש עדכנה הלילה (ה') כי בעקבות מידע שנאסף בחודשים האחרונים גדל סך המשאבים בקידוח "תמר" ל-9.71 TCF גז טבעי, לאחר שבאוגוסט 2011 עודכנו הרזרבות ל-9.1 TCF. עוד עולה מהדוח שפרסמה החברה כי ייתכן שיש רזרבות נוספות ב"תמר" בהיקף של 1.56 TCF מה שעשוי לאפשר הפקה של עד עד 11.27 TCF גז טבעי.

המידע החדש נאסף בעקבות הקידוחים שנעשו לקראת הפקה מסחרית של המאגר ב-2013.

התקציב לפיתוח "תמר" עומד על כ-3 מיליארד דולר, כך על פי הדוח, בו מצויין גם כי השותפות בקידוח, ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים , ישקיעו כ-1.34 מיליארד דולר בפיתוחו השנה.

אתמול עדכנה ישראמקו על עבודות תכנוניות-הנדסיות ראשונות להקמת מתקן הנזלה צפה (FLNG) שיאפשר לייצא גז טבעי מקידוח "תמר". בנוסף, דיווחה השותפות על הסכם כוונות עם ענקית הגז הטבעי גזפרום הרוסית, למכירה של גז טבעי ממתקן ההנזלה - החל משנת 2017, בהיקף של 2-3 מיליון גז טבעי לשנה (2-3 MTPA), לתקופה של בין 15 ל-20 שנה. מחיר העסקה במסגרת המיזם יחושב על בסיס המחירים הנהוגים בשוק הגז הטבעי באסיה. זאת, בהמשך לדיווח השותפות יחד עם קבוצת דלק בנובמבר 2011, כי שתי השותפויות וענקית הקידוח האמריקנית נובל אנרג'י חתמו על הסכם עם חברת המספנות דייהו מדרום קוריאה, להקמת התשתית. במסגרת ההסכם, החלה דייהו לבצע בדיקות מקדימות כדי לפתח התשתית כבר השנה.