עמותת "הצלחה": בעלי ערוץ 10 היו מעורבים בהתנצלות לאדלסון

עו"ד אלעד מן: "להתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון אין שום תוקף משפטי, מכיוון שהיא אושרה ע"י הגורמים הלא מוסמכים לכך בחברת החדשות ובערוץ 10"

"מבחינה משפטית - להתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון אין שום תוקף, מכיוון שהיא אושרה על-ידי הגורמים הלא מוסמכים לכך בחברת החדשות ובערוץ 10" - כך טוענת עמותת "הצלחה".

לדברי היועץ המשפטי של העמותה, עו"ד אלעד מן, שהציג דוח שעקב אחר השתלשלות האירועים בפרשה, "מהממצאים עולה כי בניגוד לדברים שהוצגו לרשות השנייה, נציגי בעלי המניות דווקא כן היו מעורבים בצורה אקטיבית בהחלטה על ההתנצלות - זאת למרות שהחוק אוסר עליהם לעשות כך".

כחצי שנה לאחר הודעת ההתנצלות הדרמטית בפני המיליארדר שלדון אדלסון, שנערכה בשידור חי בספטמבר 2011, הציגה היום (ב') עמותת "הצלחה" - התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת - דוח בין מאות עמודים הכולל תחקיר של התנהלות כל הגורמים המעורבים בפרשה.

על-פי הדוח, לא זאת בלבד שההתנצלות אינה תקפה בשל אופן קבלת ההחלטות על ההתנצלות, העמותה טוענת כי היא "היתה גורפת וכוללת מדי, ולא הייתה לה כל הצדקה מקצועית וממשית".

כמו כן טוען עו"ד מן כי למרות שגורמים מהערוץ טענו אחרת בפני הרשות השנייה, קיימת ראיות ברורות לכך שההתנצלות נכפתה על חברת החדשות משיקולים כלכליים בלבד ולא מסיבות עיתונאיות מקצועיות, וזאת למרות "התנגדות של הצוות המקצועי והנהלת חברת החדשות... דבר זה עומד בסתירה מוחלטת לחוק שקובע הפרדה מוחלטת בין חברת החדשות לבין בעלי המניות".

עוד נטען בתחקיר כי השימוע שנעשה לערוץ 10 בפני מועצת הרשות השנייה נעשה על בסיס מידע חסר. "לא היו בפני חברי מועצת הרשות מלוא הנתונים, המידע והסקירות המקצועיות", אמר עו"ד מן.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "נראה כי מדובר בשברי מידע מסולף ושמועות חסרות יסוד שחלקן אף גובל בלשון הרע".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות קיימה בדיקה מקיפה ויסודית בעניין פרשת ההתנצלות בערוץ 10. מועצת הרשות קיימה דיונים שכללו שימועים, אליהם הוזמנו ונשמעו נציגי הנהלת החברה, דירקטוריון החברה והעורך הראשי המתפטר, ראודור בנזימן.

"בהמשך לכך הרשות נקטה בצעדים שונים הנדרשים מול הדירקטוריון, הנהלת החברה ובכלל, על מנת להבטיח את מעמדה העצמאי של חברת חדשות 10. הניסיון להטיל דופי בפעולות שננקטו אינו מבוסס ונובע מאי-הבנת החוק והכללים".