תיק מנדי מגיע לביהמ"ש: החשש - הפסיד 100 מיליון שקל

הדיון בפרשת נפתלי מנדלוביץ' הגיע היום לביהמ"ש, שם ביקש מנהל העיזבון הזמני, משרד עוה"ד ליפא מאיר, לפרק את מועדון המשקיעים יו-טרנד ואת מכללת מגמות

פרשת מותו של נפתלי מנדלוביץ' (מנדי) וחברת ההשקעות יו-טרנד הגיע לבית המשפט. חשש המשקיעים, מאז נמצא מנדלוביץ' ללא רוח חיים לפני כחודש, הוא כי ההפסדים של משקיעי יו-טרנד מגיעים לכ-100 מיליון שקל בהשקעות שונות.

הדיון בפרשה הגיע היום (ב') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, כאשר מנהל העיזבון הזמני שמונה על-ידי משפחתו של מנדי, עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד אסף אילוז ממשרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות', הגיש בקשה לפירוק יו-טרנד ומכללת מגמות, בשל חדלות הפירעון שהגיעו אליה.

נזכיר כי שבועיים לאחר מותו הטרגי של המרצה לשוק ההון נפתלי מנדלוביץ', התבקש משרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות' על-ידי המשפחה להתמנות למנהל העיזבון של מנדלוביץ'.

עו"ד ברטוב סיפר בבית המשפט כי מכללת מגמות, אותה ייסד מנדלוביץ' והיה בעל השליטה בה, קיבלה הצעת רכש על סך 350 אלף שקל, אולם חובותיה הצטברו ל-2 מיליון שקל, ואין לה מקורות הכנסה כלשהם שיעזרו לה להתמודד עם החובות.

המכללה חייבת, בין היתר, 464 אלף שקל לבריטיש ישראל בגין דמי שכירות המבנה בו ישבה המכללה, חוב לבנק מסד בסך 180 אלף שקל, חוב בסך 114 אלף שקל לעיריית פתח-תקווה בגין ארנונה ומים, חוב בסך 145 אלף שקל לעובדים וחוב למרצים בסך 185 אלף שקל למרצים.

עוד נודע כי המכללה מחזיקה בתשלומים עתידיים בכרטיסי אשראי של תלמידים בסכום של כ-207 אלף שקל. בנוסף, ישנם חובות שוטפים לחודש מארס 2012 המוערכים בכ-800 אלף שקל.

נזכיר כי המרצה הידוע, שהפך מעין גורו לרבים מתלמידיו, נמצא ללא רוח חיים במכללת מגמות שוקי הון בפתח-תקווה לפני כחודש.

מנדלוביץ' הוביל את תלמידיו בשנים האחרונות לשורה של השקעות באג"ח קונצרניות של חברות נדל"ן שנקלעו לקשיים, בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים. עיקר ההשקעות נעשה באמצעות מועדון יו-טרנד שהקים במסגרת מכללת מגמות, במספר פרויקטים של השקעות באג"ח, וכן בהשקעה בפרויקט נדל"ן בניו-יורק שבוצעה בשותפות עם חברת אאורה שקרסה.

מנדלוביץ' (63) החל את דרכו כמרצה לשוק ההון בשנות ה-80, לאחר שחרורו מהצבא כסגן-אלוף בצנחנים, שם נחשב למפקד מוערך. הכריזמה שלו הפכה אותו למעין 'גורו' עבור עשרות אלפי תלמידיו, והוא כמעט תמיד שידר אופטימיות לגבי השקעותיו. זה הצליח כשהמליץ על ניירות ערך בשיא המשבר, והם זינקו לאחר מכן; אך כשנטל כסף מתלמידיו לצורך השקעתו באג"ח של חברות נדל"ן שנקלעו למשבר, הכישלון היה צורם במיוחד.