מס הכנסה פשט על מיסטיקנים והחרים מרצדס מקבלן מצבות

כ-17% מבעלי העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות ■ רופא שיניים מהיישוב ריינה לא רשם הכנסות בסך חצי מיליון שקל ■ באזור יקנעם נגבו כ-8.6 מיליון שקל מחייבי מס

מה משותף למיסטיקן מוכר מחדרה ושתי מגדות עתידות בחדרה וגבעת אולגה? השלושה, ככל הנראה, לא צפו את העתיד ונתפסו באי-רישום הכנסות בחודש מארס, במהלך ביקורת של משרד השומה באזור חדרה.

המיסטיקן לא רשם הכנסות שהתקבלו באשראי במהלך החודש בסך 6,420 שקל, ומגדת העתידות בעיר נתפסה באי-רישום הכנסות חודש מארס. מגדת העתידות מגבעת אולגה לא פתחה תיק במס הכנסה ואינה מנהלת ספרי חשבונות.

משרד השומה חדרה ערך בסוף השבוע האחרון מבצע ביקורות, במהלכו בוקרו 96 עסקים מענפי המיסטיקה, תעשייה, בנייה, מסחר ושירותים, בכלל זה רואי חשבון ויועצי מס.

הביקורות נערכו בתחום השיפוט של המשרד, בכלל זה חדרה, קיסריה, פרדס חנה-כרכור, אור-עקיבא, זיכרון-יעקב, בנימינה, אליכין, אום אל-פחם, באקה אל-גרבייה, כפר קרע ופרדיס. המבצע העלה כי כ-17% מבעלי העסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות.

בביקורת בחנות לבגדים וציוד לילדים נמצא יומן שנתי ובו תיעוד המכירות בפועל. הצלבה מדגמית בין הרישום ביומן לרישום בסרטי הקופה חשף אי-רישום הכנסות בסך 14,590 שקל. התיק הועבר לחקירה.

קבלן שיפוצים וריצוף שביצע עבודות שיפוצים בווילה בקיסריה נבדק, ונמצא כי אין לו תיק במס הכנסה והוא אינו מנהל ספרים. עוד נמצא כי קיבל 15 אלף שקל על חשבון העבודה שביצע ו-5,000 שקל על חשבון עבודה קודמת.

בנוסף, מבדיקה של מבקרי חשבונות ממשרדי מע"מ בצפון עולה כי מרבית רופאי השיניים באזור הצפון שנבדקו מנהלים ספרים באופן לקוי, בפרט בכל הנוגע לניהול ידני ללא תוכנות מחשב, כרטסות לא ממוספרות והעדר ספרי הזמנות. הבדיקה התבצעה ביישובים עפולה, נצרת, נצרת עילית, שפרעם, תמרה, עיבלין, עין מאהל וריינה.

בדיקת מסמכים וכרטסת של רופא שיניים מריינה העלתה אי-רישום הכנסות בסך חצי מיליון שקל ואי-ניהול ספרים כחוק. אתמול בשעות הצהריים, במסגרת מבצע "מעלימים - משלמים", ביקרו מבקרי חשבונות ממשרדי מע"מ בצפון 21 רופאי שיניים באזור.

בפעילות גבייה ואכיפה שנערכה ביקנעם, מגדל-העמק, עפולה, נצרת עילית, תמרה, שפרעם, איכסאל ועין מאהל, נגבו כ-8.6 מיליון שקל מחייבי מס, עוקלה תכולתם של 11 עסקים, ונתפסו 21 כלי רכב, בהם רכב מרצדס שחור של קבלן מצבות מעפולה וטרקטור של קבלן לעבודות עפר מנצרת.

ביקנעם התפתחה מהומה לאחר שהעובדים ניסו לעקל תכולה של פיצרייה, ובעל הפיצרייה ניסה למנוע את העיקול. בעל מוסך בנצרת הופתע לראות את המעקלים בדרך למוסך, והוא שב והדגיש כי רק לפני מספר חודשים "זכה" לביקור - ולא שיער, לדבריו, שייערך ביקור נוסף.