חברת StartApp הישראלית מגייסת 4.3 מיליון דולר

חברת StartApp מאפשרת למפתחי אפליקציות אנדרואיד להרוויח מהיישומים שלהם ■ בסך הכול גייסה החברה עד היום 5.5 מיליון דולר

חברת StartApp הישראלית הודיעה היום (ג') על סבב גיוס של 4.3 מיליון דולר. בסבב השתתפו קרנות ההון סיכון Ascent Partners ו-Cedar, שהשתתפה בסבב הגיוס הקודם. סך הכול גייסה החברה עד היום 5.5 מיליון דולר.

חברת StartApp מאפשרת למפתחי אפליקציות אנדרואיד להרוויח מהיישומים שלהם. המפתחים מטמיעים קוד בתוך האפליקציה והמשתמשים שמורידים אותה מקבלים מנוע חיפוש מותאם של StartApp. באמצעות החיפושים שמבצעים המשתמשים דרך מנוע זה, חולקת החברה את רווחיה עם המפתחים. במקביל, מבהירים בחברה, המשתמשים נהנים בחינם מאפליקציות איכותיות מבלי לפגוע בשימוש של האפליקציה.

החברה הוקמה בסוף 2010 על ידי גיל דודקביץ (מנכ״ל) ורן אבידן (סמנכ״ל טכנולוגיות). בחברה מציינים כי הגיוס הנוכחי יאפשר להם להרחיב את הפיתוחים, לשכלל את המודל ולהציע פתרונות רווחיות יעילים למפתחי אפליקציות למערכת האנדרואיד.

המודל הכלכלי של החברה הושק לפני כחצי שנה ומאז הקוד הוטמע ביותר מ-1,500 אפליקציות אנדרואיד, שהורדו יותר מ-50 מיליון פעם. לדברי גיל דודקביץ, מנכ"ל StartApp, "תוצאות סבב גיוס ההון הנוכחי והאופן בו המפתחים אימצו את המודל שלנו, מוכיחות לנו כי יש תמורה לעמלנו וכי קיימת דרישה בשוק למודלים רווחיים עבור מפתחי אפליקציות אנדרואיד. בנוסף, המודל שאנו מציעים מאפשר את צמיחתו של דור חדש של אפליקציות פרימיום חינמיות ואיכותיות עבור האקו-סיסטם של אנדרואיד. אנו בטוחים כי תמיכתן של קרנות ההון סיכון, תסייע לנו להתפתח אף יותר ולבצע שותפויות נוספות בעתיד הקרוב".