הסופרת נעמי רגן תשלם 233 אלף שקל בגין גניבה ספרותית

לפני כ-3 חודשים פסק ביהמ"ש כי רגן העתיקה ביודעין מספר קטעים מתוך יצירתה של שרה שפירו לספרה "ואל אישך תשוקתך", וכי מדובר בהפרת זכויות יוצרים

הסופרת נעמי רגן תשלם קרוב לרבע מיליון שקל לסופרת שרה שפירו, בגין גניבה ספרותית של קטעים מספרה "ואל אישך תשוקתך" - כך קבע אתמול (ג') שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא.

לפני כ-3 חודשים פסק בית המשפט כי רגן העתיקה ביודעין מספר קטעים מתוך יצירתה של שפירו לספרה שלה, וכי מדובר בהפרה של זכויות יוצרים, גזל, רשלנות ועשיית עושר ולא במשפט.

שפירו, שכמו רגן היא יוצאת הקהילה הדתית בארה"ב ומתגוררת כיום בירושלים, מסרה לרגן לפני כ-20 שנה את כתב-היד של ספר הביכורים שלה כדי לקבל את חוות-דעתה.

במהלך הדיון אתמול הציע השופט לצדדים להגיע להסכמה בעניין גובה הנזק, ובמהלך הדיון הושגה הסכמה שהובילה לפסק הדין.

על-פי הצעתו של שפירא, מבלי שמי מהצדדים יודה באיזו מהטענות של הצד שכנגד, ומבלי לפגוע בזכותה של רגן לערער על הפסיקה לבית המשפט העליון, היא תשלם לשפירו סך של 233 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים, סכום הכולל גם תשלום בסך 100 אלף שקל שכר-טרחת עורך דין.

עוד נקבע בהסכם הפשרה כי רגן לבדה תהיה רשאית לערער על פסק הדין לעליון, וגם זאת רק על שאלת החבות ולא על גובה הפיצוי.

בנוסף, נקבע כי במהדורות חדשות של ספרה של רגן, שיודפסו בעתיד, יושמטו אותם משפטים שנקבע בפסק הדין כי הם מהווים הפרת זכויות היוצרים של שפירו. (ת"א 9430/07).