מפלגת הפיראטים הגרמנית

נא להכיר: היא דוגלת בחופש מוחלט ברשת: ללא פיקוח, מעקב וזכויות יוצרים

מפלגת הפיראטים הגרמנים (כן, יש דבר כזה) כבר אינה תופעה חולפת כפי שנחשבה בהתחלה. בשבוע שעבר הצליחה המפלגה הצעירה להיכנס לפרלמנט של מדינת המחוז זארלנד עם יותר מ-7% מקולות הבוחרים, אחרי ההצלחה בברלין בשנה שעברה (שם זכו ל-8.5%), ועל רקע סקרים החוזים להם עד 10% תמיכה בבחירות הכלליות בשנה הבאה.

מה סוד קסמה של המפלגה, שמושכת בעיקר צעירים? בראש ובראשונה, היא דוגלת בחופש מוחלט באינטרנט: ללא פיקוח, ללא מעקב, ללא זכויות יוצרים. היא אפילו הכתירה את חבר הפרלמנט יורגן טאוס למנהיגה בבונדסטאג, משום שהתנגד לפיקוח על הגלישה. בינתיים טאוס הורשע בפעילות פדופילית באינטרנט והתפטר.

נראה שהיו לו סיבות טובות להתנגד לפיקוח.

וכשהמפלגה מתחילה להיחשף לאור הזרקורים, צצות גם עובדות אחרות: מתברר, למשל, ששיעור הנשים בה הוא הנמוך ביותר מבין המפלגות הגרמניות, שבין שורותיה יש פוליטיקאים ניאו-נאציים ושבפעילות האתרים שלהם משתמשים פושעים ופדופילים.

למרות כל זאת, הסקרים עדיין חוזים להם הצלחה. שתי מערכות בחירות במדינות מחוז גרמניות בחודש הבא יוכיחו אם הם אכן זוכים לתמיכה ברחבי המדינה. בינתיים, נראה כי המפלגה הצליחה לזקק ולהעביר לבמה הפוליטית את אחת הקביעות המכוננות של העת המודרנית: המדיום הוא המסר.