ממשיכים להסתבך: "NDS שכרה האקרים באוסטרליה"

עפ"י דיווח בעיתון אוסטרלי, החברה שכרה קבוצה של האקרים על מנת לפגוע במתחרים של ניוז קורפ באוסטרליה ■ בעיתון טוענים כי הצליחו להשיג תכתובות מייל של מנהל האבטחה של החברה

חברת NDS והבעלים הקודמים שלה, חברת התקשורת ניוז-קורפ של טייקון התקשורת רופרט מרדוק, ממשיכים להסתבך. לאחר שאתמול פרסמה רשת ה-BBC תחקיר לפיו חברת NDS שכרה שירותיו של האקר על מנת לפגוע במתחרים של ניוז-קורפ באנגליה, היום מפרסם עיתון אוסטרלי שהחברה נקטה בגישה דומה גם באוסטרליה.

על פי הדיווח ב-The Australian Financial Review, העיתון הצליח להשיג קרוב ל-14 אלף תכתובות מייל, שנמצאו בכונן הקשיח של מחשב שהיה שייך לראש חטיבת האבטחה ב-NDS, ומהם עולה שהחברה העסיקה האקרים בחטיבת האבטחה שלה על מנת לחבל בטכנולוגיות של המתחרים.

העיתון מדווח שכתוצאה מפעולות ההאקרים ששכרה החברה, המתחרים של ניוז-קורפ באוסטרליה ספגו הפסדים בשנת 1999 בהיקפים שמוערכים במיליוני דולרים. המודל העסקי של החברות המתחרות נפגע קשות כתוצאה מגל של התקפות מצד ההאקרים על המערכות שלהם .

בעיתון טוענים שהמיילים הללו נלקחו ממחשב שהיה שייך לריי אדם, ניצב משנה במשטרה בלונדון, ושבין השנים 1996-2002 כיהן כראש מערך האבטחה של חברת NDS באירופה.

מחברת NDS, שנמכרה לאחרונה לסיסקו , לא נמסרה תגובה, אולם הבעלים הקודמים של החברה, ניוז קורפ אמרה: "החברה גאה מאוד בשיתוף הפעולה שהיה לה עם חברת NDS ששינתה אתה האופן בו צופים האנשים בטליוויזיה ברחבי העולם. ועל התמיכה שהענקנו להם במאבק בפיראטיות והפרת זכויות יוצרים".