תמיר פישמן משכה תשקיף שנועד לגיוס קרן חדשה

קרן תמיר פישמן מעכבת גיוס קרן הון סיכון ציבורית חדשה ■ הקרן החדשה מתוכננת להיות בהיקף כולל של עד 400 מיליון שקל, כאשר עד 200 מיליון שקל מתוכה אמורים להגיע מהציבור

קרן תמיר פישמן מעכבת גיוס קרן הון סיכון ציבורית חדשה, שנה לאחר שפרסמה תשקיף. אתמול פרסמה הקרן הודעה באתר הבורסה שלפיה היא מושכת את התשקיף שוקלת לבצע את הגיוס במועד מאוחר יותר. הקרן החדשה מתוכננת להיות בהיקף כולל של עד 400 מיליון שקל, כאשר עד 200 מיליון שקל מתוכה אמורים להגיע מהציבור. יו"ר תמיר פישמן הוא אלדד תמיר.

הקרן החדשה הייתה אמורה להשקיע בחברות "בשלות" שמוגדרות בזר'גון ההון סיכון כ-Late Stage. הכוונה לחברות שכבר מוכרות במיליוני דולרים לפחות, ונדרשות להוצאה משמעותית בשלב שכבר אינו מתאים להון סיכון המסורתי, בכדי לקפוץ קדימה בסדר הגודל של היקפי הפעילות. על פי הערכות יש בישראל מעל ל-100 חברות כאלו, שבמקרה הטוב נרכשות במאות מיליוני דולרים, ובמקרים אחרים דועכות.

דחייה מרבעון לרבעון

משיכת התשקיף מגיעה לאחר מספר הודעות של הקרן בשנה האחרונה על דחיית הגיוס מרבעון לרבעון. בתמיר פישמן הסבירו את משיכת התשקיף בכך כי "התשקיף נמשך מסיבות טכניות בלבד, והתשקיף יוגש באחד הרבעונים של 2012", אך לא מן הנמנע שבקרן גם נתקלו בקשיים להשלים את הגיוס, או במציאת משקיע עוגן שסביבו ניתן יהיה להרים קרן חדשה.

מספר קרנות מנסות לגייס כעת בהיקפים של 100-200 מיליון דולר, עם דגש על השקעות בחברות בשלות. ביניהן שתי קרנות שהוקמו על-ידי יוצאי קרן אוורגרין, שמנסים בחודשים האחרונים לגייס כספים; קרן של חיים שני ומשה ליכטמן שנחשפה לאחרונה ב"גלובס" וקרנות פרייבט אקוויטי שונות. עבור כל הקרנות, גיוס כספים בתחום אינו פשוט.

במקביל, דיווחה תמיר פישמן על תוצאות הרבעון הרביעי של 2011 והשנה כולה. עבור הקרן הייתה השנה הקודמת מוצלחת יחסית והיא נהנתה מעליית שווי חדה בחברות אלוט ו-MGVS. מהצד השלילי, נאלצה הקרן למחוק כ-1.7 מיליון דולר משווי ההשקעה בחברת אקספנד לאחר מכירתה בסוף 2011 לחברת ריברבד תמורת כ-6.5 מיליון דולר.

תמיר פישמן סיימה את השנה עם רווח נקי של 24 מיליון שקל, עלייה של 20% לעומת 2010.