שלמה זהר קיבל אופציות ל-7.5% ממניות אנטרופי

זהר משמש נשיא אנטרופי, המייעצת לגופים המוסדיים ■ האופציות שניתנו לזהר באנטרופי, יבשילו ב-3 מנות שנתיות ויהיו ניתנות למימוש במחיר שלא פורט

ביקורת רבה הופנתה בשנה האחרונה כלפי התנהלותה של חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי. בין היתר נטען כלפי נשיאה, רו"ח שלמה זהר, כי לא ייתכן שמי שעומד בראש חברה האמורה להמליץ למוסדיים כיצד להצביע באסיפות בעלי מניות, יימצא בניגודי עניינים מתוקף תפקידיו הנוספים. זהר כיהן כיו"ר דיסקונט במשך ארבע שנים, והוא משמש כיום, בין היתר, כמנכ"ל ושותף בחברת הנדל"ן איי.די.או גרופ.

היום מתברר, כי זהר אינו רק נושא משרה באנטרופי. מדוחות קבוצת מחשוב ישיר של עדי אייל, שהינה בעלת השליטה בוואן תוכנה השולטת באנטרופי, עולה, כי בחודש נובמבר 2010 הקצתה אנטרופי לזהר אופציות, שמימושן יקנה לו לא פחות מ-7.5% ממניותיה, "וזאת בתמורה לכהונתו".

האופציות שניתנו לזהר באנטרופי, יבשילו ב-3 מנות שנתיות ויהיו ניתנות למימוש במחיר שלא פורט. בנובמבר 2011 נחתם הסכם נוסף בין זהר לוואן תוכנה, ולפיו לזהר תעמוד זכות הצטרפות למכירת מניות אנטרופי על-ידי וואן, שיהוו מעל 50% מהון המניות של אנטרופי; לוואן תעמוד הזכות לחייב את זהר להצטרף למכירה במצב שבו יימכרו כל מניות אנטרופי.

מנכ"ל אנטרופי, גל סטאל, טען בראיון ל"גלובס", כי "זהר הוא נשיא ולא יו"ר. הוא עוזר בחשיבה אסטרטגית ובפיתוח עסקי, אבל לא מקבל החלטות ניהוליות ואין לו שום קשר לפעילות השוטפת - זה תפקיד ייצוגי בלבד".

עוד עולה מהדוחות, כי באחרונה מכרה אנטרופי חלק ממניותיה לשאר בעלי המניות שלה. תחילה (ב-2008) רכשה וואן 75% מידי בעלי אנטרופי תמורת 12 מיליון שקל, אולם באוקטובר 2010 חתמו הצדדים על הסכם נוסף, ולפיו, וואן מכרה לשאר בעלי המניות 20% ממניותיה תמורת 2.85 מיליון שקל. כך, חלקה של וואן עומד כעת על 55%.

לצורך הרכישה העמידה וואן לבעלי המניות הרוכשים הלוואה, ושיעבדה כנגדה את זכויותיהם של בעלי המניות לקבל דיבידנדים מאנטרופי. כן מצוין בדוחות, כי לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של אנטרופי ל-2010, היא חילקה דיבידנד בגובה 4.6 מיליון שקל, שהיוו את כל הרווחים שהיו ראויים לחלוקה.

מעבר לייעוץ למוסדיים (פעילות שנרכשה מידי פועלים סהר) אנטרופי מספקת גם שירותי ניהול סיכונים, תאימות רגולטורית, יישום מערכי ממשל תאגידי ועוד. פעילות הייעוץ למוסדיים נחשבת לבלעדית בשוק, והמוסדיים נוטים להצביע באסיפות בהתאם להמלצות אנטרופי.