קונדואיט תאפשר לספקי תוכן למתג מסך נעילה של טלפון

המשמעות היא גישה מהירה אל תוכן שיכול לנוע מאקטואליה וספורט ועד זמני נחיתות והמראות וצפייה בקליפים

חברת האינטרנט הישראלית קונדואיט ממשיכה לחפש אחר אפיקי הכנסה חדשים: בשבוע-שבועיים הקרובים היא מתכננת להשיק יחד עם מספר ספקי תוכן גדולים אפליקציות ייעודיות למסך הנעילה של מכשירי אנדרואיד, שיאפשרו למשתמשי הקצה לצרוך תוכן ייעודי ישירות מהמסך הראשון שהם רואים כשהם ניגשים לטלפון שלהם. המשמעות היא גישה מהירה אל תוכן שיכול לנוע מאקטואליה וספורט ועד זמני נחיתות והמראות וצפייה בקליפים.

אורי לביא, סגן נשיא אסטרטגיית המובייל בקונדואיט, מסביר ל"גלובס" כי הרעיון הוא לאפשר לספקי תוכן ליצור מעורבות (Engagment) גבוהה יותר עם הצרכנים. בשוק אמנם קיימים עשרות אפליקציות שמציגות מסכי נעילה עם אפשרויות שונות, אך הרעיון של קונדואיט הוא לאפשר לספקי תוכן למתג את מסך הנעילה שלהם. "המוצר הוא חלון ראווה, שחוסך למשתמש כמה קליקים ומציע את התוכן המועדף עליו בזריזות", אומר לביא.

כך, מותג כמו ESPN יוכל לארוז את האפליקציה לפי העיצוב המזוהה איתו ולכלול אפשרויות לצפייה בתכנים שונים כמו כדורסל, כדורגל או פוטבול - ישירות ממסך הנעילה. כדי לבדוק את הקרקע לפני ההשקה הרשמית של המוצר, קונדואיט שחררה אפליקציה גנרית תחת השם LockView Lockscreen והיא ניתנת בינתיים להורדה דרך חנות Play של האנדרואיד. אף שהיא מיועדת לשימוש ולתפעול של ספקי תוכן, המוצר מבית קונדואיט מציע תפעוליות גבוהה במיוחד - בהשוואה לאפליקציות למסכי נעילה קיימים בחנות של אנדרואיד.

כך, ניתן ממסך הנעילה לפתוח יישומים אחרונים, לטלפן לאנשי הקשר האחרונים, לפתוח ישירות את המצלמה, להשתיק את הטלפון ואף לבצע חיפוש דרך אחד ממנועי החיפוש. הפיצ'ר האחרון הוא כנראה גם המודל הכלכלי שעליו נשען המוצר החדש של קונדואיט. לביא אמנם מציין שבינתיים קונדואיט לא תגזור קופון על השימוש באפליקציה ("אנחנו נותנים עוד שירות לספקי התוכן שעובדים איתנו, המוניטיזציה תגיע בהמשך"), אך כחברה שעשתה את רוב הונה על בסיס שיתופי פעולה עם מנועי חיפוש כמו גוגל ובינג של מיקרוסופט, סביר להניח שזה הכיוון גם במקרה הנוכחי.

לדברי לביא, את הפיצ'רים השונים יוכלו ספקי התוכן לבחור. כך שספק אחד יכול להחליט שהוא יאפשר פיצ'רים שונים למצלמה, בעוד ספק אחר יעדיף להציע אפשרות להפעלה ישירה של האפליקציה שלו ממסך הנעילה. לביא מסכם ואומר כי החלק המרכזי במסך הנעילה, שבו ישולבו התכנים של ספקי התוכן, הוא חלקת נדל"ן יקרה - במיוחד כשהמשתמש יוכל להוריד מסך נעילה אחד ולבחור בספק תוכן אחד במסך הכי עליון והכי אישי שיש לו בטלפון. השירות ישולב במכשירי אנדרואיד (טלפונים וטאבלטים) ובהמשך גם בווינדוס פון.