בגין: מנהיגי המחאה מפונקים ושייכים לעשירונים העליונים

כתב העיתון "מקור ראשון", זאב קם, חשף הקלטה של שיחה שערך בגין עם סטודנטים החברים בתא "לביא" בירושלים, המזוהה עם הליכוד ■ "מבחינות מסוימות, הלכו לדעתי רחוק מדי ביישום דוח טרכטנברג מבחינת הסטת התקציבים והשירותים החברתיים"

לפחות כלפי חוץ, הקפידו בממשלה לקבל את המחאה החברתית שפרצה בקיץ אשתקד בחיבוק. אלא שגם השר הכן ביותר אמר בחדרים סגורים דברים שונים בתכלית. כתב העיתון "מקור ראשון", זאב קם, חשף הקלטה של שיחה שערך בגין עם סטודנטים החברים בתא "לביא" בירושלים, המזוהה עם הליכוד.

בהמשך דבריו, התעקש השר כי ראשי המחאה כולם משתייכים לעשירונים העליונים: "מהו כרטיס הכניסה של משק בית לעשירון השמיני? בערך 17 אלף שקל ברוטו למשק הבית. האנשים האלה הפגינו. מהו כרטיס הכניסה לעשירון התשיעי? 21 ומשהו אלף שקל. לכן אין להתפלא על הפגנת העגלות".

גם מהממשלה שבה הוא חבר ואף מהעומד בראשה לא חסך בגין ביקורת נוקבת. "אני חושב שנעשתה כברת דרך ארוכה", הוא תקף. "מבחינות מסוימות, הלכו לדעתי רחוק מדי ביישום דוח טרכטנברג מבחינת הסטת התקציבים והשירותים החברתיים".

חשוב לציין כי למרות אמירותיו, הצביע בגין עצמו בעד אימוץ מסקנות דוח טרכטנברג. העובדה שהתבטא באופן כה נחרץ בפורום סגור וכן שכמוהו הצביעו כל שרי הליכוד, מעלה את התהיה האם אישים נוספים בממשלה סבורים כמוהו.

"אני מכין את הקידבג וגם את האוהל"

בתוך כך, איציק שמולי, אחד ממנהיגי המחאה החברתית נקט ביקורת קשה כלפי הממשלה וטען כי היא עדיין לא "החליפה את דיסקט סדרי העדיפיות".

שמולי שהתראיין היום (ה') לאמצעי התקשורת אמר גם: "אני מכין לקיץ הקרוב גם את הקידבג וגם את האוהל כי אני לא יודע איזה תרחיש יהיה קודם, הביטחוני או החברתי.