נתניהו שוב ממתן את הזינוק במחיר הדלק; יתייקר ב-5 אג'

הצעד ימומן מקיצוץ ב-2% בתקרת מצבת כוח האדם במטות משרדי הממשלה - המס על סיגריות ואלכוהול לא יעלה ■ מחיר הדלק היה אמור לעלות ל-8.15 ש' לליטר ■ נתניהו: "זה פתרון אחראי שיקל על האזרחים ויבטיח את המשך הצמיחה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, החליטו להפחית גם החודש את המס על הדלק. במקום עלייה של 20 אגורות במחיר לליטר בנזין, הוא יעלה ב-5 אגורות ל-8 שקלים לליטר בשירות מלא. זאת במקום מחיר של 8.15 שקל לליטר שעליו הודיע האוצר ביום ה'.

העלות של המהלך הינה, לפי ההערכות, כחצי מיליארד שקל בשנה. באוצר החליטו החודש לא להעלות מיסים ולא לבצע קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. במקום זאת הוחלט לקצץ ב-2% את תקרת מצבת העובדים במטות משרדי הממשלה. יצויין כי לא מדובר בתקנים של עובדי מדינה כמו אחיות, מורים וכו', אלא פקידי ממשלה המועסקים במטות המשרדים.

זאת הפעם השלישית מתחילת השנה שהמס על הדלק מופחת, אחרי שבינואר השנה בוטלה העלאה מתוכננת של 40 אגורות בליטר בנזין, כך שסך הכל מתחילת השנה בלמה הממשלה עלייה של 65 אג' לליטר.

רה"מ נתניהו אמר היום: "הפתרון האחראי שגיבשנו יקל על אזרחי ישראל, יבטיח את המשך צמיחת המשק ושמירה על האבטלה הנמוכה ביותר מאז שנת 1983". שר האוצר שטייניץ הוסיף: "הפתרון שגיבשנו מאפשר להקל את הנטל על הציבור מבלי לפגוע בכלכלה. המימון, באמצעות ייעול המנגנון הממשלתי, הוא הדבר האחראי והנכון מבחינה כלכלית".

"ביבי - זה יקר לנו"

כך אמר הערב יו"ר קדימה שאול מופז בתגובה לקביעת מחיר הדלק על שמונה שקלים: "מדיניות ראש הממשלה היא לעג לרש. מחר בבוקר אזרחי ישראל ישלמו שמונה שקלים לליטר. ביבי- זה יקר לנו". מופז הוסיף ואמר: "מי שלא מבין עד כמה המחיר הזה גבוה מנותק מהמציאות. הגיעה השעה לשים סוף למדיניות הצינית והדורסנית של ממשלת נתניהו".