חשד: בנו של אברהם הירשזון נהג בשכרות וגרם לתאונה

(עדכון) - עפ"י החשד, לאחר בילוי בתל-ברוך ושתיית בירה, איבד ברק הירשזון על אופנועו ■ חברתו והוא עפו למרחק רב; החברה סובלת מפגיעה מוחית ■ ב-2007 הוא הורשע בנהיגה בשכרות ובכניסה לצומת באור אדום ■ מעצרו הוארך ב-4 ימים

‎‎ברק הירשזון (27), בנו הצעיר של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, נעצר הלילה על-ידי המשטרה בחשד כי נהג על אופנועו בשכרות, ביצע תאונה וגרם לפציעתה האנושה של חברתו בת ה-24, אותה הרכיב על האופנוע.

הירשזון, שנעצר אמש (א') בשעה 23:45 ברחוב יחיאל דרזנר בתל-אביב, חשוד בביצוע עבירות של נהיגת רכב בשכרות, סטייה מקו עצירה וגרימת חבלה של ממש. ‏

היום (ב') האריך בית משפט השלום בתל-אביב ב-4 ימים את מעצרו של הירשזון. "מי שרוכב על אופנוע כשהוא נתון תחת השפעת אלכוהול, מעמיד את עצמו, את הרוכב הנוסף ואת ציבור המשתמשים בדרך בסיכון מוחשי", כתב השופט צחי עוזיאל. השופט ציין כי במקרה של הירשזון אין מדובר רק בסיכון פוטנציאלי, כי אם בכזה שהתממש והביא לתוצאה קשה.

‏קודם לכן ביקש בא-כוחו של הירשזון, עו"ד עופר חורש, מהשופט עוזיאל לשחרר את הירשזון לאלתר ממעצרו, בנימוק כי הוא אינו מסוכן לציבור, לאחר שנלקח מידיו רישיון הנהיגה. "לאור העובדה שהמשטרה שללה את רישיונו, הרי שאין כאן מסוכנות, והוא לא יכול לשבש את החקירה", אמר עו"ד חורש.

נציגי המשטרה טענו מנגד כי קיים חשש שהירשזון ינסה לשבש מהלכי חקירה, ועמדתם התקבלה.

‏‎‎הקסדה נחצתה לשניים

‏הירשזון הרכיב את חברתו בת לאחר בילוי בחוף תל-ברוך, שבמהלכו שתה הירשזון בירה בכמות העולה על המותר בחוק. הוא איבד את השליטה על האופנוע, התנגש במדרכה, והשניים הועפו מהאופנוע למרחק רב. הקסדה של החברה נחצתה לשניים, והיא נפגעה אנושות ופונתה כשהיא מחוסרת הכרה לבית-החולים איכילוב. מבית-החולים נמסר כי החברה סובלת מפגיעה מוחית קשה, וקיים חשש לחייה.

‏אין זו הפעם הראשונה שבה ברק הירשזון מסתבך בנהיגה בשכרות. בנובמבר 2007 הורשע הירשזון על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב בנהיגה בשכרות ובקלות-ראש ובכניסה לצומת באור אדום ברמזור,‏‎ ‎ורישיונו נשלל למשך 33 חודשים.

זאת, לאחר שבאוקטובר 2006 הוא נתפס ביום שישי לפנות בוקר כשהוא נוהג בשכרות באזור צפון תל-אביב, סמוך לשכונת רמת-אביב, בדרך לביתו‏‎.‎‏ שופטת התעבורה אורנה שדמי קבעה אז בהכרעת הדין כי רמת האלכוהול שנמצאה בגופו של הירשזון‎ ‎עמדה על כמות הגבוהה פי 3 מהכמות המותרת בחוק.

‏אביו של ברק הירשזון, שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, מרצה בימים אלה עונש מאסר של 5 שנים ו-5 חודשים בגין גניבת מיליוני שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית.