חג החירות: כל קנסות היציאה בסלולר מבוטלים מהיום

‏החל מהיום, מנויים חדשים או כאלה שהתקשרו עם חברות הסלולר החל מנובמבר האחרון, לא ישלמו קנסות יציאה כאשר יבקשו לעזוב את החברה

‎‎החופש לבחור בין חברות הסלולר מקבל היום (ב') משמעות חדשה עם כניסתו לתוקף של חוק ביטול קנסות היציאה - וביטול הלכה למעשה של מושג ההתחייבות לחברה.

‏החל מהיום, מנויים חדשים או כאלה שהתקשרו עם חברות הסלולר החל מנובמבר האחרון, לא ישלמו קנסות יציאה כאשר יבקשו לעזוב את החברה. ‏

לקוחות ותיקים יותר ישלמו 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו להתחייבות.

‏עם זאת, חברת הסלולר תוכל להמשיך לגבות תשלומים עבור ציוד שנרכש ממנה, כמו מכשיר סלולרי או ציוד קצה אחר, וכן עבור חובות עבר שצבר המנוי.

‏‎‏‎מגבירים את התחרות

‏החוק החדש, כמו תיקונים צרכניים נוספים בתחום התקשורת, מתייחס ללקוח פרטי המחזיק עד 100 קווים. לקוח שמקבל שירות עבור למעלה מ-100 קווי סלולר יהיה חייב בתשלום לחברה על-פי הסכם ההתקשרות שלו.

‏הצעד הנוכחי הוא חלק משורת מהלכים צרכניים שמנהיג משרד התקשורת והעומד בראשו, השר משה כחלון, במטרה לצמצם את חסמי המעבר בין החברות ולהגביר את התחרות והשקיפות עבור הלקוח‎.

‎בין השאר יושמו עד כה ההפחתה של דמי הקישוריות, צמצום תקופת ההתחייבות לחברות עוד טרם ביטול הקנסות, ההגבלה על מתן שירותי תוכן ללא אישור מפורש של הצרכן ועוד.

‏‏בנובמבר האחרון אף נכנסה לתוקף התקנה לביטול קנסות היציאה למנויים קיימים בכל ענפי התקשורת - כבלים ולוויין, ספקי אינטרנט, טלפוניה נייחת וטלפוניה בינלאומית - לאחר שבאוגוסט 2011 בוטלו הקנסות עבור מנויים חדשים בכל החברות.‏‎‏‎‏