פינוי-בינוי גדול בת"א ובת-ים: 722 דירות ב-8 מגדלים

ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה אישרה את המלצת השר אטיאס לקדם תכנון של שני מתחמים חדשים ■ 4 מגדלים חדשים יוקמו בתל-אביב, ו-4 בבת-ים

ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה אישרה הבוקר (ב') את המלצת שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לקדם תכנון של שני מתחמי פינוי-בינוי בתל אביב ובבת ים. ממשרד השיכון נמסר כי הוא יממן את העלות‎‏ של‏‎ ‎שינוי התב"ע (תוכנית בניין עיר) ותכנון המתחמים, בהשקעה של 3.1 מיליון שקל.‏

המתחם הראשון המיועד לפינוי-בינוי כולל חמישה בנייני רכבת ישנים ברחוב לה גווארדיה 13, 15, 17, 19 ו-21 בתל אביב, שבו קיימות כיום 129 יחידות דיור, וכן 450 מ"ר של מסחר, בחמישה בנייני רכבת ישנים בני ארבע קומות.

לפי התוכנית המוצעת, ייבנו על הריסות בניינים אלה 300 דירות חדשות בשלושה מגדלי מגורים של 25 קומות, לצד מגדל משרדים של 30 קומות, ובסך הכל, ארבעה מגדלים חדשים. במסגרת התוכנית יתווספו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 24 אלף מ"ר.

ברחוב ביל"ו בבת ים, וכן בחלקים של הרחובות שמחה הולצברג ובלפור, מתוכננת הריסה של מתחם בן ארבעה מבנים ו-118 יחידות דיור, וכן 360 מ"ר של שטחי מסחר. לפי התוכנית המוצעת, ייבנו במקום המתחם הקיים ארבעה מגדלים בני 33 קומות ו-422 יח"ד חדשות, וכן שטח מסחרי של 800 מ"ר.

‎‏"מסלול הרשויות"

חשוב להבהיר כי רק עתה הפרויקטים מקבלים תקציב לתכנון, ולאחר מכן צריך לאשר את התוכניות במוסדות התכנון והבנייה. להערכת משרד השיכון, הפרויקטים יבוצעו בתוך שלוש עד חמש שנים, מיד לאחר שהתוכניות יאושרו.

עוד יצוין כי הרשות המקומית היא שיוזמת ומקדמת את התב"ע, אחראית על השטחים והמבנים הציבוריים, ורק‏‎ ‎בהמשך הדיירים מתקשרים עם יזם לביצוע הפרויקט. משרד השיכון מממן במסלול זה, "מסלול הרשויות המקומיות", את התב"ע וכן מנהל פרויקט שפועל מטעם הרשות המקומית ומבצע פעולות הסברה.

אטיאס מסר כי "מאז התיקון שהעברנו בחוק ובו הורדנו את שיעור ההסכמה הנדרשת לפרויקט פינוי-בינוי ל-66% בלבד מהדיירים בבניין, מורגש שינוי משמעותי בשטח. פינוי-בינוי זה לעתים הסיכוי היחיד‎ ‎לשנות את איכות החיים והמגורים של התושבים והאוכלוסיות החלשות המתגוררות בשכונות‏‎ ‎ישנות, והוא מאפשר להם להתחיל חיים חדשים‎ ‎עם רווחה כלכלית וסביבתית בדיור הולם ללא כל עלות נוספת מצדם".

אטיאס הוסיף כי "ההתחדשות העירונית היא כלי משלים שתופס לאחרונה תאוצה להגדלת מלאי הדירות, לצד המשך תנופת השיווקים בכל רחבי הארץ".