שאול מופז: "יוקר המחיה בלתי נסבל - רומס את הצעירים"

יו"ר האופוזיציה הטרי בנאום לוחמני: "הממשלה תשלם על ההבטחות הריקות"

סדר היום של ח"כ שאול מופז עמוס מאוד מאז זכה בבחירות הפנימיות והפך ליו"ר המפלגה הגדולה במדינה. לאחר פגישת עבודה שערך עם הנשיא שמעון פרס וישיבת סיעה ראשונה שערך בכנסת תחת הנהגתו, מופז מגיע למושב פגרה מיוחד בכנסת, שבו הוכרז כיו"ר האופוזיציה במקומה של ח"כ ציפי לבני.

בפתח דבריו ציין מופז: "זכות נפלה בחלקי לדבר כאן בתפקידי כיו"ר קדימה וכיו"ר האופוזיציה, זו שליחות כבדת-משקל, וכך אתייחס אליה".

בנוסף התייחס מופז לגל ההתייקרויות האחרון והדגיש: "כלכלה חופשית והבנת העקרונות של הכלכלה הגלובלית אינן חייבות לבוא על חשבון השכל הישר".

"יוקר המחיה הפך תחת הממשלה הנוכחית לבלתי נסבל, לדרך חיים הרומסת את הצעירים ומעמד הביניים את הילדים והנכדים שלנו בארץ הזאת, ולא יעזרו שום קריאות ביניים", הדגיש מופז. "יוקר המחיה בישראל הפך להיות המעמסה המרכזית על אנשים שרוצים לבנות כאן בית. אני קורא לממשלה להפחית מיד את הבלו".

מופז: "מעולם לא היתה זילות כה גדולה בנושא הביטחון"

יו"ר קדימה הוסיף: "ממשלת ישראל מדברת הרבה ועושה מעט. על הבטחות ריקות מתוכן בתחום החברתי תשלם הממשלה הזאת מחיר יקר בבחירות הבאות, אבל הממשלה חוטאת בחטא כפול. אנחנו זוכרים את התקפת הכור בעיראק והחלטות דיסקרטיות שבוצעו בשנים האחרונות - מעולם לא היתה זילות כל-כך גדולה בנושא הביטחון".

"אין לי אלא להגיע למסקנה החמורה והקשה שמישהו עושה שימוש ציני ובלתי אחראי בביטחון ישראל ובביטחון הלאומי שלנו. לאלו שמוציאים את שם הביטחון לשווא - אני אומר די לכם", הבהיר מופז. "אם וכאשר נגיע להכרעה בעניין הגרעין האיראני, אני קורא שהדבר ייעשה מתוך שיקול-דעת ושמירה על צור ישראל. אני מבטיח כי בנושאים הנוגעים לעצם קיומה של המדינה לא תהיה אופוזיציה וקואליציה".

את נאומו חתם מופז עם הקראת שיר המעלות.

במהלך נאומו הראשון של מופז כיו"ר אופוזיציה, העביר לו סגן יו"ר הכנסת, ח"כ דני דנון, את המכתב המקורי שכתב מופז ביום שעזב את הליכוד, ובו הוא התחייב להישאר בליכוד, באמצעות הציטוט שבית לא עוזבים: "חסר זהות, חסר ערכים וחסר עמוד שידרה פוליטי - מופז מקרב את הקץ של מפלגת ה'טרנד' שנקראת קדימה, ומוביל את ה'בית' החדש שלו לסגירה סופית", כתב דנון.

מופז: "אפעל למען השוויון בנטל"

בפגישת הסיעה הראשונה שערך הציג מופז את משנתו בנושא שירות חובה והחלוקה בנטל. "אפעל למען השוויון בנטל", הצהיר מופז והוסיף כי "אין שום סיבה שאנשים יתנו את שנותיהם היפות ביותר למדינת ישראל, בזמן שיהיו כאלה שלא יתנו יום שירות אחד".

בהמשך דבריו התייחס מופז לרצונו לשנות את שיטת התקציב הדו-שנתי. "נעביר בציבור תקציב אלטרנטיבי לשנת 2013. נתניהו לא מצליח עם התקציבים הדו-שנתיים", אמר.