שותפויות "תמר" יספקו גז טבעי לפז ב-700 מיליון דולר

מדובר בחוזה ל-15 שנים ■ ישראמקו, דלק ונובל אנרג'י יספקו לבית הזיקוק באשדוד 3.12 מיליארד מ"ק של גז טבעי ■ הממונה על ההגבלים יבדוק את כל החוזים של השותפויות

השותפויות בפרויקט הגז הטבעי "תמר" (נובל אנרג'י, קבוצת דלק וישראמקו) ממשיכות לדווח על חתימת חוזים גדולים לאספקת גז לקראת תחילת האספקה בעוד כשנה.

היום דיווחה פז נפט כי חתמה היום על הסכם לאספקת גז טבעי בין בית הזיקוק שלה באשדוד לשותפויות בפרויקט "תמר" לפיו תרכוש פז מהן גז טבעי לצרכי הפעלת מתקנים קיימים של זית הזיקוק, לרבות הפעלת תחנת כוח הפועלת בשיטת קו-גנרציה וכן לצורך הפעלת תחנת הכח השניה בשיטת קו-גנרציה, שנמצאת בשלבי הקמה ואשר השלמתה צפויה במהלך שנת 2012 .

על פי ההסכם יספקו השותפויות לבית הזיקוק גז טבעי בהיקף כולל של עד כ-3.12 מיליארד מטר מעוקב במשך כ-15 שנים. מחיר הגז שנקבע בהסכם יוצמד לתעריף ייצור החשמל וכולל "מחיר רצפה". היקף ההסכם מוערך בכ-700 מיליון דולר.

הסכם זה מצטרף להסכמים קודמים שחתמו השותפויות ב"תמר" עם חברות שונות במשק וכמובן עם חברת החשמל.

קודם לכן היום דיווחו השותפויות ב"תמר" כי הן נדרשות כעת להעביר לידי הממונה על ההגבלים העסקיים את פרטי כל החוזים שנחתמו על מנת לקבל אישור, בשל החשש מהסדרים כובלים. ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים, השותפות יחד עם נובל אנרג'י במאגר הגז "תמר", נדרשות לקבל אישור מיוחד מהממונה על ההגבלים העסקיים על הסכמי הגז, בשל "החשש לפגיעה בתחרות שהסדרים אלה מקימים קשור הן לשוק הגז הטבעי והן לשוק החשמל, והוא נובע בין היתר ממשך ההסכמים, כמויות הגז בכל אחד מההסכמים אשר חלה עליהם תניית ה-Take or Pay, ואלה בהינתן מגבלת התשתית שמוליכה את הגז למערכת ההולכה", לפי הודעת השותפויות.

מדובר בהסכמים שנחתמו כאמור עם חברת החשמל, דליה אנרגיות, אשדוד אנרגיה, רמת נגב, משאב ונייר חדרה. לפי הודעת רשות ההגבלים העסקיים, "ההסכמים שנחתמו מכילים, על פני הדברים, הסדרים כובלים ומצריכים קבלת אישור ממערך הפיקוח של הגבלים עסקיים".