נלחמים ביבוא האישי: יוניון מוטורס תביא הלהיטים מארה"ב

טויוטה תייבא ארצה בייבוא סדיר מארצות-הברית את להיטי היבוא האישי, כולל הקאמרי האמריקנית והמיניוואן "סיינה"

משרד התחבורה פועל באינטנסיביות להרחיב את ייבוא הרכב מארצות הברית מתוך מחשבה על הקלות לאפיק הייבוא האישי. אולם בינתיים מי שממהרים לנצל את ההזדמנות הם דווקא היבואנים הסדירים. חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הודיעה כי בכוונתה לייבא עד סוף השנה באופן סדיר את דגמי "קאמרי" ו"היילנדר" מארצות הברית.

רכב ה"קרוס-אובר" HIGHLANDER הוא בעל שבעה מושבים ויגיע ארצה עם מנוע 3.5 ליטר בנזין בהספק 270 כוחות סוס ועם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמש מהירויות. מכונית הסאלון קאמרי יובאה עד כה מיפן והדגם האמריקני שיגיע מצויד במנוע 2.5 ליטר בהספק 178 כ"ס. המכוניות יחשפו לראשונה לקהל הישראלי על ידי יוניון מוטורס, בתערוכת אוטומוטור שתיערך בחוה"מ פסח.

בשלב השני, שמתוכנן ל-2013, צפויים להגיע לישראל עוד שני דגמים בייבוא סדיר מארה"ב - הגרסה ההיברידית של הקאמרי והמיניוואן סיינה עם שמונה מקומות ישיבה ומנוע 3.5 ליטר בהספק 266 כ"ס.

רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, אמר כי "פתיחת הייבוא מארה"ב הרחיבה מאד את היצע דגמי טויוטה אשר באפשרותנו להציע ללקוחותינו בישראל. אנו שמחים להמשיך ולהרחיב את המגוון עם דגמים חדשים עליהם כבר הודענו (אייגו, יאריס היברידית ו- GT86), וכעת גם עם דגמים אשר לראשונה יגיעו בייבוא סדיר מארה"ב עוד השנה. המהלך הנוכחי הינו אסטרטגי עבורנו ואנו פועלים במלוא המרץ כבר למעלה משנה בהכנת התשתית השיווקית, תפעולית ושירותית לקליטת הרכבים האמריקאים".

יצוין כי הדגמים בהם מתכוונת יוניון מוטורס להתמקד נמנים על להיטי הייבוא האישי בישראל ומאות רבות של מכוניות קאמרי אמריקניות ומיניוואנים מדגם "סיינה" כבר נעות על כבישי הארץ. בחברה בוחנים גם ייבוא מארצות הברית של דגמים, שמיוצרים מיפן, כגון ה-FJ קרוזר וזאת בעקבות שינוי התקנות עליהם הכריז השבוע משרד התחבורה.